۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۹
کد خبر: ۵۲۶۷۸۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:

مبلغ موفق تنها به منبر اکتفا نمی‌کند/ تبلیغ واقعی حضور در همه جبهه‌های هدایت مردم است

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در جمع علما و مبلغان گفت: منبر تابلو و پیشانی تبلیغ است، تبلیغ واقعی حضور روحانی در همه جبهه‌های هدایت مردم است؛ بی شک اگر وظیفه خود را تنها منبر رفتن و نماز خواندن بدانیم، در عرصه مقابله با دشمنان اسلام باخته ایم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان همایش طلایه داران تبلیغ دامغان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در دامغان، حجت الاسلام علی شکری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان در همایش طلایه داران تبلیغ شهرستان دامغان که امروز با حضور امام جمعه، مدیران حوزه‌های علمیه، دادستان، رییس اداره تبلیغات اسلامی و  جمع کثیری از روحانیان و مبلغان این شهرستان در آستانه ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان به میزبانی مسجد باب الحوائج(ع) دامغان برگزار شد، با اشاره به نقش مهم مبلغان و روحانیان و مجالس و منابر محرم و صفر در حفظ دین و ارزشها، اظهار داشت: بی تفاوتی روحانیت نسبت به مسائل اجتماعی خواسته دشمن است، آنها می کوشند شکاف عمیقی بین مردم و روحانیان در جامعه اسلامی ما ایجاد کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان سمنان خاطرنشان کرد: روحانی هرگز از هدایتگری و امر مقدس تبلیغ نباید ناامید و خسته شود، از یاد نبریم که مردم بیشترین توقع را از این قشر دارند و بسیاری مسائل و مخاطرات متوجه روحانیت است، ما هدایت کنندگان جامعه منتظر هستیم.

 وی با بیان اینکه یک مبلغ موفق به معنای واقعی در ایام تبلیغ نباید تنها به منبر اکتفا کند، تصریح کرد: منبر تابلو و پیشانی تبلیغ است، تبلیغ واقعی حضور روحانی در همه جبهه‌های هدایت مردم است؛ بی شک اگر وظیفه خود را تنها منبر رفتن و نماز خواندن بدانیم، در عرصه مقابله با دشمنان اسلام باخته ایم.

 حجت الاسلام شکری با اشاره به وظایف گسترده روحانیت، یادآور شد: ائمه جماعات و روحانیان باید همچون گذشته محل رجوع مردم باشند، امامت را در تمامی زمینه ها حفظ کنند، گوش شنوا برای مردم باشند، در مسیر حل مشکلات تلاش کنند با خانواده ها ارتباط نزدیک داشته و در یک کلام هدایت و کنترل برنامه های مسجد، محله یا روستای محل تبلیغ را برعهده بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با تاکید بر اینکه روحانیان و علما نباید نسبت به آسیب‌های اجتماعی بالاخص اعتیاد و طلاق بی تفاوت باشند بلکه باید از فرصت منابر و مجالس محرم برای روشنگری در این زمینه بهره ببرند، اضافه کرد: موضوع فرهنگ سازی در زمینه اسراف و تبذیر در جامعه، رواج تجمل گرایی و مصرف بی رویه آب و انرژی از دیگر بایسته‌های فعالیت‌های مبلغان به ویژه در فرصت مغتنم مجالس محرم و صفر است.

وی با بیان اینکه علما و روحانیان اصل پیشگیری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را جدی بگیرند، خاطرنشان کرد: اصل پیشگیری در مقوله فرهنگ بسیار مهم است و مساجد مامن و مأوای فرهنگ اسلامی است، باید کار را از مساجد آغاز کنیم، شورای فرهنگی مساجد را تشکیل داده، آسیب‌های اجتماعی محله یا روستای محل تبلیغ را شناسایی و در رفع آنها با بهره‌گیری از خرد جمعی کوشا باشیم. /977/پ202/ب۲

ارسال نظرات