۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۲۶۷۷۵
آیت الله فقیهی:

وظیفه روحانیت مبارزه با انحرافات در ابعاد گوناگون است/ انقلابی بودن حوزه به معنای احساس وظیفه طلاب است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بعد انقلابی باید در کنار ابعاد علمی و اخلاقی در حوزه علمیه وجود داشته باشد، گفت: انقلابی بودن به معنای این است که طلاب احساس وظیفه کنند و وظیفه شرعی خود را به خوبی و درست انجام دهند.
آیت الله فقیهی

آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار طلاب تهرانی در زمینه وظایف طلاب گفت: حوزه و روحانیت وظایفی دارند که مرحله نخست آن علم آموزی، تخصص، تقوا و معنویت است که باید این ترقی و تکامل علمی و معنوی همراه با انقلابی بودن باشد.

وی افزود: در بعد علمی باید فعالیت های چشمگیری از سوی حوزه انجام شود، در زمینه اخلاق و معنویت باید درس های اخلاق و برنامه های معنوی برای طلاب و روحانیت گذاشته شود تا بعد معنوی حوزه تکامل پیدا کند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که بعد انقلابی باید در کنار ابعاد علمی و اخلاقی در حوزه علمیه وجود داشته باشد، اظهار داشت: انقلابی بودن به معنای این است که طلاب احساس وظیفه کنند و وظیفه شرعی خود را به خوبی و درست انجام دهند.

وی ادامه داد: هر اندازه علم انسان بالاتر می رود وظیفه او سنگین تر می شود، وقتی کسی درس خوانده و با سواد می شود اگر در زمینه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و ابعاد دیگر انحراف و خلافی را ببیند باید با آن مبارزه کند و مبارزه هرکس به نوعی است.

آیت الله فقیهی با بیان این که وظیفه روحانیت مبارزه با انحرافات است، ابراز داشت: باید با افکاری که جوانان را در جامعه و  فضای مجازی به دام می اندازد و آنان را منحرف می کند مبارزه جدی صورت گیرد، فضای مجازی باید تلطیف شود تا جوانان و جامعه از خطر انحراف مصون بمانند.

وی عنوان کرد: اگر نمی توان فضای مجازی را محدود کرد حداقل باید فعالیت های لازم انجام شود تا فضای مجازی در اختیار باشد و مبارزه با انحرافات و پاسخگویی به شبهات صورت گیرد، از نظر علمی و فرهنگی باید مبارزه کرد.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: یک جوان با تلفن همراه خود در معرض انواع شبهات و محتواهای نادرست قرار دارد که باید کمک کرد تا افکار صحیحی داشته باشد که در برابر هجوم دشمنان خود را حفظ کند.

وی اضافه کرد: جلوگیری از انحراف جامعه و حذف جوانان وظیفه همگان است اما در این زمینه روحانیت باید نقش ویژه ای را ایفا کند، روحانیت باید در صدر مبارزه با انحرافات باشد، ممکن است که این انحراف سیاسی هم باشد، الان نمی شود که با زور به جوانی سیاست را تحمیل کرد، در حال حاضر فضای بازی وجود دارد که باید با منطق و دلیل بهترین روش را انتخاب کرد.

آیت الله فقیهی گفت: باید جوانان را از نظر معنوی، اجتماعی، فرهنگی و حتی سیاسی جذب کرد، ما باید منطق داشته باشیم چرا که نمی توان با زور حرکت را انجام داد، همه روحانیت و اقشار متدین جامعه باید منطق داشته باشند و با دلیل متقن باید حرکت های زیبایی را برای جامعه به وجود آورند و مبارزه فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی انجام دهند.

وی افزود:  باید در همه ابعاد دردحال مبارزه باشیم و معنای مبارزه این است که وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم و هرچه علم و دانش بالاتر می رود وظیفه انسان سنگین تر می شود، این مبارزه وظیفه همه است و کسی نباید خود را کنار بکشد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات