۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۲۶۷۷۰
شهردار قم خبرداد؛

تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ با همکاری حوزه علمیه و علما

سقائیان نژاد از تدوین برنامه قم ۱۴۰۰ با همکاری حوزه علمیه، دانشگاه و برخی از افراد مؤثر و ارائه بودجه ها بر اساس این برنامه به شورای شهر خبر داد.
شهردار قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که دوره جدید شورای شهر و شهرداری قم آغاز شده است، گفت: بنده از سوی شورای شهر مجددا به عنوان شهردار قم انتخاب شدم و در این دیدارها ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده، از رهنمودهای مراجع و علما استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: سعی داریم که با کمک و وحدت همه دستگاه ها کمبودها و چالش های قم را برطرف کنیم، یکی از مشکلاتی که داشتیم مسأله بدهکاری شهرداری قم بود که حدود 1600 میلیارد به بانک ها و حدود 350 میلیارد به ارگان های متعدد بدهی داشتیم که خوشبختانه نزدیک 1100 میلیارد از این بدهی ها تهاتر شده و بدهی ها کاهش پیدا کرده است.

شهردار قم با بیان این که مشکل دیگر طلب ها و حساب هایی بود که با دولت داشتیم، اظهار داشت: نزدیک به 700 میلیارد از طلب شهرداری از دولت به صورت اوراق اسناد خزانه تهاتر شد که این ظرفیتی برای شهرداری برای رفع چالش‌ها است.

وی ادامه داد: بحث دیگر نداشتن برنامه راه در شهر قم بود، خوشبختانه برنامه قم 1400 با همکاری حوزه علمیه، دانشگاه و برخی از افراد مؤثر تدوین شد و بودجه ها بر اساس این برنامه به شورای شهر ارائه می شود، برای ما کاملا روشن است که تا سال 1400 چه برنامه هایی باید اجرایی شود و چه شاخصه هایی باید وجود داشته باشد.

سقائیان نژاد با بیان این که اتمام پروژه های ناتمام شهر قم در دستور کار بوده است، ابراز داشت: نزدیک 98 درصد پروژه ها به اتمام رسیده و برخی از پروژه ها در حال اجرا هستند، فاز اول و دوم بلوار آیت الله بروجردی به بهره برداری رسیده و فاز سوم آن نیز تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود و پردیسان را از حالت بن بستی بیرون می آورد و گشایش ترافیکی ایجاد می شود.

وی عنوان کرد: برخی از پروژه ها همانند شهید کاظمی و چند پروژه دیگر مسائلی دارند که از نظر حقوقی باید حل شود و نهایتا بعد از حل آن ها عملیات اجرایی دنبال شود، همچنین پروژه خط یک و دو مترو نیز با ساماندهی کامل در حال انجام است.

شهردار قم خاطرنشان کرد: فاز اول متروی قم به طول 5.2 کیلومتر تا پایان سال 97 به بهره برداری می رسد که از قلعه کامکار تا جمکران است، خط دوم نیز به دلیل منوریل دچار مشکلاتی شده بود که مجددا تأیید شد و بحث فاینانس آن دنبال می شود و به زودی در یکی دو ماه آینده این خط از پردیسان آغاز می شود و به باجک ختم خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین پروژه هایی که می توانسته مسائل ترافیکی را سامان دهد انجام گرفته و شریان های اصلی شهر در دسترس مردم قرار گرفته است، از این به بعد هم برنامه هایی خوبی برای ساماندهی ترافیکی در شهر قم پیاده خواهد شد، با توجه به اقلیم قم افزایش فضاهای سبز در دستور کار بوده است.

سقائیان نژاد با بیان این که برخی پروژه ها برای تسهیلات و راحتی زائران بوده است، گفت: در این راستا کمپ هایی برای زائران همانند فدک و غدیر در نظر گرفته شده و آماده استفاده زائران است و خوشبختانه کار از پراکندگی رها شده است.

وی افزود: چارت تشکیلاتی شهرداری تغییر پیدا کرده و کارهای شهرداری باید در این قالب پیگیری شود و به شهرداری ابلاغ شده است و به دنبال این هستیم که به زودی به اجرا در آید تا شاهد تحولات خوبی در انجام کارها، کنترل درآمد و خدمات بهتری به مردم باشیم.

شهردار قم با اشاره مشکلات ایمنی بوستان‌های قم اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 90 درصد پارک‌ها ایمن شده و به شاخص‌های استاندارد دست پیدا کرده‌ایم؛ همچنین آبنماها و پارک‌های بازی کودکان ایمن سازی شده تا برای کودکان مشکلی نباشد.

وی ادامه داد: با استفاده از بودجه های دفتر مقام معظم رهبری امروز ناوگان آتش‌نشانی شهر قم از قوی‌ترین ناوگان‌ها در سطح کشور است، 10 ایستگاه جدید اضافه شده و تجهیزات به روز در ایستگاه ها قرار گرفته که سطح استاندارد ایمنی در شهر را تقویت کرده‌ است./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات