۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۵۲۶۶۷۲
آیت الله سبحانی:

آموختن زبان خارجی لازمه رساندن پیام اسلام به جهانیان است

حضرت آیت الله سبحانی بر آموختن زبان خارجی برای رساندن پیام اسلام به جهانیان تأکید کرد و افزایش کتابخانه های تخصصی را از برکات انقلاب دانست.
حضرت آیت الله سبحانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جعفر سبحانی در مراسم افتتاحیه کتابخانه زبان های خارجی و منابع اسلامی با بیان این که در زمان تحصیل ما حوزه علمیه قم فقط دارای یک کتابخانه بود، گفت: ما به هنگام تحصیل پس از نماز باید به سرعت به کتابخانه می رفتیم زیرا در غیر این صورت دست یابی به کتاب غیر ممکن بود.

این مرجع تقلید ادامه داد: در گذشته کتابخانه ها پاسخگوی نیازهای حوزه علمیه نبودند اما امروزه خداوند قدرتی را به مسلمانان و روحانیت عطا کرده که دارای کتابخانه های فراوان آن هم از نوع تخصصی هستند؛ تأسیس کتابخانه برای زبان های خارجی یک نوع ابتکار است.

وی با بیان اینکه رساندن پیام اسلام به دیگران نیازمند آموختن زبان های دیگر است، گفت: پس از آموختن زبان های خارجی به کتابخانه نیاز است زیرا در خانه مکان کتاب نوشتن نیست بلکه کارها موقت را می توان در خانه انجام داد و کارهای تحقیقی نیازمند قفسه باز است و محقق باید هر کتابی را که نیاز دارد دسترسش باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: در گذشته فردی از فرانسه برای تحقیق در زمینه ولایت فقیه به بنده مراجعه کرد و من نیز در مقابل چندین کتاب را به او معرفی کردم اما مکانی نبود که به او معرفی کنم تا کتاب ها را مطالعه کند اما امروزه خداوند کتابخانه های مختلفی را عنایت کرده است که امیدواریم بتوانیم ندای اسلام تشیع را به زبان منطقه ای به جهانیان برسانیم./1324/۲۰۲/ح

ارسال نظرات