۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۵۲۶۶۴۲
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی:

۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس اجرا می شود

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی از اجرای ۲۵۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
سردار تیموری، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، سردار محسن تیموری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: تبیین حماسه ها، صبر و پایداری ملت ایران، تکریم و تجلیل ایثارگری ها و فداکاری های رزمندگان  از اهداف گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی اصلی ترین عامل بازدارندگی ملت ایران در برابر تهاجمات فرهنگی است، گفت: یکی از راههای تقویت روحیه انقلابی مردم و مسؤولان بازخوانی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

سردار تیموری با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با محرم اظهار کرد: به منظور حفظ شأن و منزلت ماه محرم، برنامه های هفته دفاع مقدس با رعایت فضای حزن و اندوه شهادت سیدالشهدا و یارانش برگزار می شود.  

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: تبیین نقش و جایگاه رهبری در اداره جنگ، وحدت و همدلی در دوران جنگ و حضور اقشار مختلف مردم در نبرد حق علیه باطل، الگو گیری از ایستادگی در برابر استکبار با بهره گیری از فرهنگ عاشورا، حضور گسترده مردم و فراگیر شدن برنامه ها از سیاست ها و راهبردهای کلی اجرای برنامه های هفته دفاع مقدس است.

سردار تیموری، با بیان اینکه 250 عنوان برنامه در 17 شهرستان استان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس اجرا می شود، گفت: رژه نیروهای مسلح در شش شهرستان، حضور پرشور نیروهای مسلح در نمازهای جمعه، زنگ مقاومت همزمان با بازگشایی مدارس، صبحگاه مشترک بسیج دانش آموزی، غبارروبی مزار شهدا، دیدار و تکریم خانواده شهداء، جانبازان و ایثارگران و تجلیل از سربازان نیروهای مسلح از جمله این برنامه ها است.

وی در ادامه از برگزاری نمایشگاه اسناد عملیات کربلای 5 و همچنین عرضه سه هزار و 500 عنوان کتاب با محوریت دفاع مقدس در نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه خبر داد و گفت: همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس 138 اکیپ پزشکی به مناطق مختلف اعزام می شوند.

سردار تیموری اضافه کرد: تجلیل بیعت با آرمانهای سیدالشهدا در استانه تاسوعای حسینی، برگزاری مسابقات ورزشی، نشست های بصیرتی و معرفتی، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با ائمه جمعه از دیگر برنامه های هفته بزرگداشت دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس از آماده سازی مرکز فرهنگی دفاع مقدس در ارومیه خبر داد و گفت: در صورت تأمین اعتبارات، مرکز فرهنگی دفاع مقدس تا زمان برگزاری کنگره 12 هزار شهید استان که در آبان ماه برگزار می شود، افتتاح می شود و در غیر اینصورت تا دهه فجر آماده بهره برداری خواهد شد.

۳۱ شهريور سالروز شروع جنگ تحميلي از سوي رژيم بعث عراق عليه جمهوري اسلامي ايران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاري شده است./936/پ202/ب1

ارسال نظرات