۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۵۲۶۶۲۲
یکی از علمای الازهر:

جامعه جهانی نیازمند شناخت اسلام اعتدالی است

رییس شورای مدیریت مرکز جهانی آموزش الازهر تصریح کرد که در سایه اقدامات افراط گرایان جهانیان نیازمند شناخت چهره حقیقی اسلام هستند.
مجمع پژوهش‌ های اسلامی الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالفضیل نایب رییس شورای مدیریت مرکز جهانی آموزش الازهر مصر صبح امروز در دیدار جمعی از روحانیان، امامان مساجد و مسؤولان مراکز اسلامی لندن تاکید کرد که جهان اسلام امروزه نیازمند معرفی اسلام اعتدالی به جای ترویج اسلام افراطی و خشونت‌طلبی است که از سوی برخی جریان‌های تروریستی در حال گسترش است.

وی افزود: افراط‌گراها چهره‌ای زننده و زشت از اسلام را به جهانیان نشان دادند به گونه‌ای بسیاری از مردم غرب، اسلام را با کشتار، قتل، بی‌سوادی و خشونت می‌شناسند.

این مقام مسؤول در الازهر خاطر نشان کرد: مسلمان واقعی دوست‌دار حیات انسانی است و همواره در مسیر گسترش آموزه‌های اخلاقی و دینی مانند همزیستی مسالمت‌آمیز یا نیکی و احسان به دیگران گام برمی‌دارد. متاسفانه افراط‌گراها اسلام را به عنوان دشمن بشریت به جهانیان معرفی کردند.

از سوی دیگر مسؤولان مراکز اسلامی لندن از تلاش‌های احمد طیب شیخ الازهر مصر در ترویج فرهنگ صلح و دوستی و تلاش برای همگانی شدن فرهنگ گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز تقدیر و تشکر کردند.

مسؤولان مراکز اسلامی لندن با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری‌ها با هدف زدودن گرد خشونت از چهره اسلام و مبارزه با پدیده اسلام هراسی خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی برای امامان مساجد انگلستان و افتتاح دفاتر فارغ التحصیلان الازهر در لندن شدند./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات