۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
کد خبر: ۵۲۶۶۱۵

پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه گشایش یافت

سیصد و سی چهارمین نمایشگاه استانی و پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه امروز با حضور مسؤولان کشوری و استانی گشایش یافت.
نمایشگاه کتاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر کریمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی امروز در آیین گشایش سیصدو سی چهارمین نمایشگاه استانی و پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه که با حضور معاون پارلمانی و حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار و جمعی از مسؤولان استانی گشایش یافت، اظهار کرد: نمایشگاه کتاب ارومیه در قالب ۱۷۰ غرفه و با حضور 400  ناشر در حوزه کتاب و نرم افزار به صورت مستقل و یا نمایندگی به مدت یک هفته در محل نمایشگاهی مجتمع فرهنگی هنری ارومیه دایر خواهد بود.

وی گفت: ناشران ۳۷ هزار عنوان کتاب در موضوعات مختلف  را با حداقل ۳۰ درصد تخفیف عرضه می کنند که البته برخی ناشران محصولات خود را با 45 درصد تخفیف عرضه خواهند داشت.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاهها، خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب در آستانه بازگشایی مدارس ظرفیتی را فراهم کرده است که علاقه مندان بتوانند به سهولت کتب آموزشی را تهیه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه از خرید کتاب با بن کارتها از 10 کتابفروشی سطح شهر ارومیه خبر داد و افزود: این اقدام امسال برای نخستین بار با هدف حمایت از کتابفروشی ها به مدت دو هفته انجام خواهدشد.

وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با نمایشگاه کتاب خاطرنشان کرد: بر همین اساس غرفه نمایشگاهی اسناد عملیات کربلای 5 با 3500 عنوان کتاب با موضوع و محوریت دفاع مقدس دایر شده است.

وی نقد کتاب، رونمایی و جشن امضای کتاب، غرفه نقاشی کودک و کارگاههای آموزشی را از برنامه های جنبی نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه اعلام کرد.

حجت الاسلام کریمی در ادامه به موفقیت های اداره کل ارشاد در حوزه فرهنگی در سالهای اخیر اشاره کرد و گفت: استان آذربایجان غربی در زمینه ساخت بازی های رایانه ای، فیلم سازی، عکاسی و نشر و تألیف در رده های ملی و فراملی خوش درخشیده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از صدور مجوز برای ۲۳۵ عنوان کتاب در سال گذشته خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰۶ عنوان کتاب به زبان های ترکی، فارسی و کردی چاپ شده است.

وی گفت: امسال نیز تا به امروز ۱۴۵ مجوز کتاب صادر شده که ۱۳۹ عنوان چاپ شده است و از تعدادی از این کتابها همزمان با نمایشگاه کتاب رونمایی و با برگزاری جشن امضا به عموم معرفی می شود.

پانزدهمین نمایشگاه سراسری کتاب ارومیه صبح امروز آغاز به کار کرد و تا چهارم مهرماه در محل نمایشگاهی مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برای بازدید علاقه مندان دایر است./۹۳۶۲۰۲/ش

ارسال نظرات