۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۵۲۶۶۰۴
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

ناگفته‌های دفاع مقدس و دستاوردهای نظام برای جوانان بیان شود

آیت الله شاهچراغی گفت: ناگفته‌های دفاع مقدس و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باید برای جوانان بیان شود.
آیت الله شاهچراغی

به گزارش خبرگزاری رسا در سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی صبح امروز در دیدار مسؤولان نظامی و انتظامی، رزمندگان جنگ تحمیلی و خانواده شهدای دفاع مقدس استان سمنان اظهار داشت: هفته دفاع مقدس امسال هم‌زمان با آغاز ماه محرم است و این مهم یک ظرفیت ویژه برای برگزاری برنامه‌های خلاقانه و متفاوت با سال‌های گذشته در حوزه دفاع مقدس است.

وی با تأکید بر اینکه نسل امروز برنامه‌های متفاوت و جذاب را طلب می‌کند و از سخنرانی‌های خسته‌کننده پرهیز دارد بیان کرد: مسؤولان برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس از سخنرانان برجسته‌ای که توانایی ایراد سخنرانی به شیوه‌های نوین امروزی را دارند دعوت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان تصریح کرد: جوانان امروز به دنبال ناگفته‌ها و نشنیده‌های این نظام هستند و باید روایت‌هایی را که از دفاع مقدس کمتر تعریف‌شده بازگو شود.

وی تبیین قیام امام حسین(ع) را به‌عنوان الگوی انقلاب اسلامی ایران را دارای اهمیت ویژه دانست و اذعان کرد: این مسأله مهم باید در بین جوانان نسل امروزی تبیین و تشریح شود و افراد با الگو گیری از آرمان‌های انقلابی برنامه‌ریزی کنند.

آیت الله شاهچراغی با اشاره به اینکه ترویج روحیه شهادت‌طلبی در بین جوانان در دستور کار قرار گیرد خاطرنشان کرد: این مهم یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های انقلاب اسلامی است که زمینه‌ساز حفظ و تداوم انقلاب را فراهم می‌کند.

اجرای 2000 عنوان برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در استان سمنان

سرهنگ محمد سلامی رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون 1500 عنوان برنامه برای هفته دفاع مقدس به دبیرخانه اعلام‌ شده است که پیش‌بینی می‌شود این تعداد به 2 هزار عنوان برنامه برسد.

وی شعار هفته دفاع مقدس امسال را "من انقلابی‌ام" عنوان کرد و افزود: دفاع مقدس یکی از بزرگ‌ترین حماسه‌های تاریخ ایران اسلامی به شمار می‌رود که پس از انقلاب نوپای این کشور درگیر جنگ با تمام ابرقدرت‌های جهان شد.

سلامی با تأکید بر لزوم ترویج روحیه شهادت‌طلبی برای نسل جوان بیان کرد: این مسأله در حفظ انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسل‌های آینده و همچنین توسعه و آبادانی در کشور کمک شایانی می‌کند.

وی به برخی از عناوین برنامه‌های دفاع مقدس در استان سمنان اشاره کرد و گفت: هم‌زمان با نخستین روز از دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح در شهرستان شاهرود و سمنان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود: میهمانی لاله‌ها، همایش ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی مختلف، همایش رزمندگان، ایثارگران و پیشکسوتان، سرکشی از رزمندگان، ایثارگران و خانواده‌های شهدا، برگزاری یادواره‌های شهدا و غیره را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان سمنان برشمرد./977/د103/ب1

ارسال نظرات