۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
کد خبر: ۵۲۶۵۹۵
قائم مقام ستاد اقامه نماز مطرح کرد؛

ترویج فرهنگ نماز راه مقابله با انحرافات جامعه

مظفر ترویج فرهنگ نماز را راه مقابله با انحرافات جامعه دانست و بر ضرورت تولید و توزیع محتوای مربوط به نماز در فضای مجازی تأکید کرد.
محمود مظفر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمود مظفر در دومین روز از همایش فعالان فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران کشور که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در حال برگزاری است با اشاره به اهمیت توجه به نماز عنوان کرد: موضوع نماز و اقامه آن در قرآن و روایات مورد تأکید قرار گرفته است و همه باید در راستای ترویج این فریضه مهم تلاش کنند.

وی افزود: شیطان همواره در تلاش است که با نفوذ در انسان، او را از نماز جدا کند زیرا اگر نماز انسان دچار مشکل شد تمام اعمال او نیز آسیب جدی می بیند.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: دشمن از طریق ترویج خشونت و شهوت به دنبال انحراف جوانان ما است و با روش هایی مانند نوشته، عکس، فیلم، پویانمایی، بازی و ابزارهای گوناگون به دنبال رسیدن به هدف خود است و نیاز است تا ما نیاز با روش های مناسب با این تهدیدات برخورد کنیم.

وی دعوت به نماز را از مهم‌ترین عرصه های فعالیت فرهنگی در فضای مجازی دانست و خاطرنشان کرد: خداوند راه درمان انحرافات جامعه را توجه به نماز دانسته و در قرآن اشاره کرده است «إن الصلاة تنهی عن الفحشاء والمنکر» و اگر تلاش خود را در راستای دعوت جامعه به نماز بیشتر کنیم، بسیاری از مشکلات حل می شوند.

مظفر اضافه کرد: با توجه به اهمیت فعالیت در فضای مجازی، اجلاس امسال نماز نیز با عنوان «نماز و فضای مجازی» نامگذاری شده و تلاش ما بر این است که در بخش تولید و توزیع محتوای مربوط به نماز در فضای مجازی، فعالیت های جدی صورت بگیرد.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: در واقع فضای مجازی منبر چند میلیاردی است و تولید یک اثر و یا پاسخ به شبهات نماز می تواند مورد استفاده میلیاردها نفر در سراسر جهان قرار گیرد و نباید از این فرصت ویژه غفلت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ضعف جدی در زمینه تولید آثار مرتبط با بحث نماز وجود دارد و افزون بر آن، آثار تولید شده نیز به خوبی توزیع نمی شود و نیاز است تا با فعالیت شبکه ای و سازماندهی شده، این مشکلات رفع شود.

مظفر افزود: باید فعالیت در فضای مجازی با موضوع نماز حالت تهاجمی داشته باشد و منتظر نباشیم تا شبهه ای ایجاد شود و سپس به آن پاسخ دهیم بلکه با تولید و انتشار طرح های گرافیکی، کلیپ، فیلم کوتاه و متن های تأثیرگذار، افراد جامعه به ویژه نسل جوان را نسبت به اقامه نماز ترغیب کنیم.

قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور ابراز کرد: هر کس باید در حد توان خود در زمینه ترویج فرهنگ اقامه نماز در فضای مجازی تلاش کند و منتظر تشکیلات خاصی نباشد چراکه همین حضور مبلغان در فضای مجازی و در میدان ترویج فرهنگ نماز می تواند تأثیر فراوانی بر مخاطب بگذارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم همه ما بتوانیم در راستای ترویج نماز در فضای مجازی گام های مؤثری برداشته و شاهد انتشار نور نماز در این فضا باشیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات