۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۵۲۶۵۶۲
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه:

مبلغان جذابیت محتوایی منابر را افزایش دهند

حجت الاسلام ارجمند با بیان اینکه منابر طلاب باید طوری باشد که مردم نسبت به آن مشتاق تر باشند، گفت: مبلغان دینی در ایام محرم جذابیت محتوایی منابر را افزایش دهند.
حجت الاسلام ارجمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام جواد ارجمند مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) امروز در جمع طلاب این حوزه علمیه با بیان اینکه طلبه در منظر و توجه عمومی جامعه قرار دارد، اظهار داشت: طلبه در دید اجتماعی برجسته و در برابر دیدگان مردم است.

وی افزود: از این رو طلبه باید متفاوت از دیگر اقشار جامعه در انظار عمومی دیده شود و رفتار و کردار او متمایز باشد، باید متوجه بود که طلبگی و روحانیت یک امر متمایز و ارزشی است و قداست آن باید حفظ شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با اشاره به آیه «قُل هَل نُنَبِّئُكُم بِالأَخسَرينَ أَعمالًا»، ابراز داشت: طلبه باید جهت گیری خود را مشخص کند و اگر این جهت گیری مشخص نباشد انسان را دچار خسران خواهد کرد، جهت گیری طلبه باید الهی باشد.

وی با اشاره به قرار گیری در نزدیکی ایام ماه محرم، تصریح کرد: طلاب و مبلغان دینی باید به گونه ای منابر را اداه کنند که مردم نسبت به منابر آنها اشتیاق داشته باشند، باید طوری باشد که مجلس سخنرانی یک روحانی بسیار پر شورتر برگزار شود.

حجت الاسلام ارجمند با بیان اینکه مجلس سخنرانی و منبر چراغ هدایت و نمایان گر مسیر سعادت است و از این رو با اهمیت و مهم است، ابراز داشت: اگر مجلس وعظ و خطابه شما کم بهره باشد مردم پراکنده خواهند شد.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، خاطرنشان کرد: از میان ۷۰ نفر که در آزمون پذیرش نمره قبولی گرفته بودند برای مصاحبه دعوت به عمل آمد و از این میان ۴۷ نفر برای دوره اختبار و تثبیت دعوت شدند و در نهایت ۳۵ طلبه برای تجصیل در سال جدید پذیرش شدند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی (ره) ارومیه با بیان اینکه چند سال بود که در این حوزه پذیرش طلبه پایه نخست صورت نمی گرفت، افزود: به فضل الهی امسال بعد از مدتی طلاب جدید در این مدرسه پذیرش شدند./۸۵۴/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات