۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۲۶۵۴۲
مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی تأکید کرد؛

ضرورت راه اندازی سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه در آذربایجان غربی

حجت الاسلام راحلی بر لزوم راه اندازی سطح ۳ و ۴ حوزه در استان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ فارغ التحصیل سطح دو حوزه در استان وجود دارد که با فراهم سازی امکانات راه اندازی سطح ۳ و چهار، طلاب مجبور به ادامه تحصیل در استانهای همجوار نشوند.
حجت الاسلام راحلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام حمید راحلی، مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه های علمیه خواهران استان آذربایجان غربی که با حضور آیت الله قریشی، نماینده خبرگان رهبری و جمعی از مسؤولان استان در سالن برق ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: دروس مدارس علمیه خواهران در هفته جاری به صورت رسمی آغاز می شود.

وی افزود: در آذربایجان غربی 14 مدرسه علمیه خواهران فعال است که از این تعداد یک حوزه در سطح 3 یک حوزه در مقطع سیکل و 12 حوزه علمیه در سطح دو مشغول تربیت طلاب علوم دینی است.

حجت الاسلام راحلی اضافه کرد: با توجه به توفیقات حاصل شده در مقطع سیکل، سال آینده در شهرستان های خوی و سلماس نیز حوزه های علمیه مقطع سیکل ایجاد می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با اشاره به تأکید مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور بر توسعه سطح 3 و 4 گفت: در حال حاضر بیش از 800 فارغ التحصیل سطح دو حوزه در استان وجود دارد که انتظار می رود با فراهم سازی امکانات راه اندازی سطح 3 و چهار، طلاب خواهر مجبور به ادامه تحصیل در استانهای همجوار نشوند.

وی با بیان اینکه مقدمات راه اندازی سطح 3 حوزه از سال آینده، در شهرستان های خوی و نقده انجام شده است، اظهار کرد: هم اکنون بیش از 60 طلبه خواهر استان آذربایجان غربی در حوزه های علمیه قم مشغول تحصیل در سطح 4 حوزه هستند که امیدواریم حمایت های لازم برای راه اندازی سطح چهار در استان صورت گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی از نام نویسی 860 نفر برای ورود به حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی در سالجاری خبر داد و گفت: آذربایجان غربی با وجود تعدد اقوام، ادیان و مذاهب در دو سال گذشته رتبه اول را در میزان ثبت نام کنندگان داشت که امیدواریم در ارزیابی های امسال نیز بتوانیم رتبه نخست را کسب کنیم.

حجت الاسلام راحلی، اشتیاق بانوان برای ورود به حوزه های علمیه خواهران را نشان از عمق دینداری و باورهای اعتقادی مردم استان دانست و تصریح کرد: اگر ظرفیت های لازم برای پذیرش تمامی این افراد فراهم بود، به طور حتم در آینده نزدیک  می توانست اثرات مثبتی در عرصه فرهنگی و دینی استان بگذارد.

وی از اعزام 400 مبلغه در مناسبت های مختلف ملی و مذهبی به مساجد، مدارس، حسینیه ها و تکایا خبر داد و افزود: دوره های مختلفی برای دانش افزایی مبلغات حوزه های علمیه برگزار می شود تا بتوانند پاسخگوی نیازهای جامعه باشند.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی در ادامه به موفقیت های طلاب خواهر در عرصه علمی و پژوهشی اشاره و خاطرنشان کرد: درخشش طلاب خواهر در جشنواره علامه حلی و همچنین جشنواره محمد بن خلیلان رشد چشمگیری داشته است تا جایی که حوزه علمیه خواهران استان در امر پژوهش رتبه های اول کشور را نسبت به مراکز همسطح داراست.

وی در ادامه از مسؤولان درخواست کرد از ظرفیت خواهران طلبه در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها بهره ببرند.

حجت الاسلام راحلی با بیان اینکه روحیه انقلابی در حوزه های علمیه خواهران استان حکم فرماست، گفت: همانطورکه مقام معظم رهبری فرمودند:"برای قدرت، عزت فرهنگی و اقتدار اقتصادی باید تولید علم داشته باشیم که اگر با روحیه انقلابی نباشد در سایر بخش ها اثرگذار نخواهد بود."

وی تصریح کرد: علم و تقوا دوبال طلبه است و اگر تقوا هم وزن علم طلبه نباشد نمی تواند مفید فایده واقع شود./936/پ202/ب1

ارسال نظرات