۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۵۲۶۵۲۸
آیت الله قریشی:

شکل گیری حوزه علمیه خواهران از برکات انقلاب اسلامی است

آیت الله قریشی شکل گیری حوزه های علمیه خواهران را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی این امکان فراهم نبود، اینکه امروزه خواهران طلبه در عرصه های مختلف حضور دارند از توفیقات الهی است.
افتتاحیه سالتحصیلی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، آیت الله سیدعلی اکبر قریشی، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی که در سالن شرکت برق ارومیه برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: کسانی که در طریق روحانیت و ترویج دین هستند، مورد دعای رسول اکرم(ص) هستند و رحمت خداوند شامل حال آنها شده است.

وی همچنین با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، جوهر قلم علما را با فضیلت تر از خون شهدا یاد کرد و گفت: در روز قیامت قلم علما بر خون شهدا سنگینی خواهد کرد چراکه علم و قلم علما، شهدا را تربیت کرده است.

وی با اشاره به ضرورت خودسازی و تزکیه نفس از سوی طلاب، اظهار داشت: طلبه اول باید خودش هدایت شود و سپس دیگران را به راه الهی دعوت کند.

آیت الله قریشی در ادامه شکل گیری حوزه های علمیه خواهران را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی این امکان فراهم نبود، اینکه امروزه خواهران طلبه در عرصه های مختلف حضور دارند از توفیقات الهی است.

وی تصریح کرد: خواهران طلبه که توفیق تحصیل در حوزه علمیه را یافته اند باید شکرگزار بوده و با نیت خالص و برای رضایت خداوند قدم در مسیر هدایت مردم و نجات دیگران بگذارند.

در ادامه این مراسم از 25 طلبه بر حوزه های علمیه خواهران شهرستان ارومیه به عنوان برترین های عرصه علمی، پژوهشی و فرهنگی با حضور آیت الله قریشی نماینده خبرگان رهبری، حجت الاسلام حسینخانی مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، حجت الاسلام راحلی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان، حجت الاسلام والمسلمین سلامتی از علمای بلاد تجلیل شدند.

گفتنی است، در آذربایجان غربی 14 مدرسه علمیه خواهران فعال است که از این تعداد یک حوزه در سطح 3 و یک حوزه در مقطع سیکل و 12 حوزه علمیه در سطح دو مشغول تربیت طلاب علوم دینی است./936/پ202/ب1

ارسال نظرات