۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۵۲۶۴۷۸
معاون شیخ الازهر:

جنایت علیه مسلمانان میانمار در تاریخ بی سابقه است

معاون شیخ الازهر با تاکید بر نقش مسلمانان در پیشرفت غرب خاطر نشان کرد که غرب مرهون علوم مسلمانان است.
عباس شومان

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون شیخ الازهر تاکید کرد که پیام اسلام، پیام رحمت و صلح برای جهانیان است زیرا اساس اسلام بر همزیستی مسالمت‌آمیز با سایر ادیان و فرهنگ‌های مختلف است.

شومان در حاشیه نشست «تعاملات تمدن میان آمریکا و جهان اسلام» خاطرنشان کرد: جنایت هایی که از سوی بوداییان علیه مسلمانان روهینگا انجام می‌شود در تاریخ سابقه ندارد حتی حیوانات وحشی جنگل نیز چنین رفتاری را انجام نمی‌دهند.

وی با محکومیت آوارگی و زنده سوزاندن مسلمانان افزود: جهان باید در برابر جنایات حکومت میانمار موضع قوی از خود نشان داده و این دولت را به توقف کشتار مظلومان میانماری مجبور سازد.

معاون شیخ الازهر تصریح کرد: دولت میانمار باید به مسلمانان و افراد آواره اجازه بازگشت به کشورشان را بدهد نه آنکه برای سهولت خویش دنبال اسکان آوارگان در اردوگاه‌هایی باشد که هیچ امنیت و امکانات رفاهی ندارد.

عالم اهل سنت مصر با اشاره به عزم جهان اسلام و آمریکا در جهت مباره با فقر، نادانی، بیماری و بهبود روابط بشری با چشم پوشی از رنگ، نژاد، فرهنگ، قومیت و دین و مذهب اظهار داشت: در آموزه‌های اسلام تعرض با سایر ادیان یا احساس تنفر نسبت به آنها ممنوع است.

شومان ادامه داد: مطابق با دستورات اسلام باید مسلمانان باد به پیامبران و رسولان قبل از خود و نیز رسالت و اموزه‌های آن ایمان داشته باشند همانگونه که به رسالت پیامبر اکرم«ص» ایمان دارند.

وی در پایان با اشاره به خدمات اسلام به پیشرفت تمدن و فرهنگ غربی تاکید کرد: بسیاری از اصول و مبانی فرهنگ غربی از مسلمانان الگوبرداری شده است. در علوم طب، نجوم، ریاضیات و ... مسلمانان سرآمد بودند. هیچ تمدنی در غرب نیست که از تلاش‌های ابن سینا، فارابی، ابن هیثم و ... بهره نبرده باشد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات