۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۵۲۶۴۶۷
آیت الله طه محمدی در اختتامیه جشنواره علامه مطرح کرد؛

طلاب و روحانیان مسأله پژوهش را جدی بگیرند

آیت الله طه محمدی گفت: حضرت علی(ع) در راستای اهمیت فن خطابه می فرماید بعضی از بیان ها سبب سحر شدن مخاطبان می شود؛ از این رو غافل شدن از مساله فن خطابه سبب ضرر های فراوانی برای حوزه های علمیه می شود.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آِت الله طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در اختتامیه جشواره استانی علامه حلی(ره) در همدان بیان داشت: علامه جوادی آملی می فرماید انسان از دو راه می تواند ما فی الضمیر خود را ابراز کند نخست بیان و دوم بنان.

وی تصریح کرد: بیان این است که انسان با نعمت زبان مقصود خود را به دیگران ارایه دهد، متاسفانه یکی از ضعف های حوزه های علمیه در نظام جدید تحصیلی خالی بودن آموزش فن خطابه است.

آیت الله طه محمدی گفت:حضرت علی(ع) در راستای اهمیت فن خطابه می فرماید بعضی از بیان ها سبب سحر شدن مخاطبان می شود از این رو غافل شدن از مساله فن خطابه سبب ضرر های فراوانی برای حوزه های علمیه می شود.

وی افزود: انسان باید انگشتان خود را به کار بیاندازد و از راه نوشتار مقصود خود را به دیگر مخاطبان ارائه دهد، یکی از موثر ترین راه های انتقال محتوا نوشتن آثار دینی است.

امام جمعه همدان بیان داشت: اهل قلم بودن رهبر کبیر انقلاب و رهبر معظم انقلاب زبان زد خاص و عام بوده و هست که مسوولیت سبب نشده که آنها از علم و پژوهش جدا بمانند.

وی با بیان اینکه علوم اسلامی باید با قلم علمای دین به دیگران ارایه شود بیان داشت: طلاب علوم دینی باید مطالب اسلامی را با قلمی شیوا به دیگران و جهانیان بیان کنند.

آیت الله طه محمدی در پایان با اشاره به اینکه پژوهش از مسائل مهم در تبلیغ دین الهی است گفت: افرادی که استعداد نوشتن را دارند اگر این کار را نکنند هم به خود و هم به دین الهی خیانت کرده اند./۹۷۹/پ۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات