۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۵۲۶۴۶۴
معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

بررسی مسائل خانواده در دستور کار دفتر تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام روستا آزاد با بیان این که مسائل خانواده در دستور کار دفتر تبلیغات قرار گرفته است، گفت: بحث خانواده و آسیب های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حجت الاسلام والمسلمین سعید روستاآزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام روستا آزاد در همایش بررسی آسیب های نوپدید در خانواده و راه های مقابله با آن که پیش از ظهر امروز در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد با بیان این که بحث خانواده و آسیب های آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: خانواده و آسیب های نوپدید در آن، به ویژه طلاق و موضوعات فرهنگی دیگر در دستور کار دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفته است.

معاونت فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ادامه داد: متأسفانه آمار طلاق نسبت به ازدواج 6 به یک است یعنی از هر 12 هزار ازدواج 2500 مورد آن به طلاق می رسد؛ البته باید توجه داشت که این آمار، میانگین کشوری است زیرا در برخی استان ها میزان طلاق کمتر و در برخی استان ها بیشتر است.

حجت الاسلام روستا آزاد ادامه داد: طلاق مفاسد متعددی همانند اعتیاد، بی سرپرستی یا بدسرپرستی را به دنبال خواهد داشت که جامعه با آنها مواجه است و امیدواریم با حمایت دولت و مجموعه های فرهنگی قدم های مناسبی در این زمینه برداشته شود.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که رشد جمعیت نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: میزان رشد جمعیت در مرز هشدار است که اگر جدی گرفته نشود در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در زمینه برگزاری همایش با حضور نخبگان برای بررسی مشکلات رشد جمعیت در قم اظهار کرد: حوزه علمیه پس از پنج سال همایش جمعیت را برگزار می کند که باید توجه داشت حوزه علمیه با چه سرعتی برای پاسخ به مطالبات رهبر معظم انقلاب حرکت می کند؟ و این اشکالی است که به ما وارد است که توقع می رود برای پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب سرعت بیشتری داشته باشیم.

معاون فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در پایان خاطرنشان کرد: در ایران تمام امور به دستگاه های دولتی سپرده شده و به مسأله حضور خیرین در امر خانواده کمتر توجه شده است که مبلغان می توانند ظرفیت خیرین را به این سمت سوق دهند./1324/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات