۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۵۲۶۴۵۴

هشدار مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر نسبت به گسترش تروریسم بین‌المللی

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر با انتقاد از کشتار مسلمانان میانمار نسبت به افزایش تروریسم جهانی هشدار داد.
شیخ محیی الدین عفیفی رییس مرکز تحقیقات اسلامی الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، محیی‌الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی وابسته به الازهر مصر تاکید کرد که تعاملات فرهنگی میان ملت‌ها ضرورت انکارناشدنی به شمار می آید زیرا از آغاز تاریخ تا به امروز همواره همکاری میان مردم در عرصه‌های مختلف وجود داشته است.

عفیفی که برای مشارکت در کنفرانس «تعاملات تمدنی میان آمریکا و جهان اسلام» عازم نیویورک شده بود، خاطر نشان کرد که اراده خداوند بر این تعلق گرفته است که جهان همانند یک خانواده انسانی بر پایه همکاری، همدلی و تعامل باشد.

وی افزود: کنفرانس تعاملات تمدنی میان آمریکا و جهان اسلام تحت نظارت «انجمن جهان اسلام عربستان سعودی» در شرایط بحرانی منطقه و جهان برگزار شده تا بر اهمیت افزایش سطح تعاملات فرهنگی و تمدنی و تقویت راهکارهای برون رفت از مشکلات تاکید کند.

دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر تصریح کرد: در سایه اقدامات برخی اسلام‌گراها و گروه‌های منتسب به اسلام، وضعیت جهان به گونه‌ای است که تعامل با دیگر فرهنگ‌ها و شناخت موضع، دیدگاه و نظرات آنان برای تصحیح مفاهیم غلط و تصویرهای ذهنی اشتباه از اسلام ضروری است.

عالم اهل سنت مصر با ابراز نگرانی از افزایش پدیده اسلام‌هراسی اظهار داشت: تعامل فرهنگی حقیقی بر پایه احترام متقابل و پذیرش فرهنگ‌های مختلف استوار است. اختلاف در عقیده، مذهب و اندیشه مادامی که در مسیر تلاقی اندیشه‌ها، گفتمان و افکار قرار بگیرد نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت.

عفیفی با اشاره به گسترش تروریسم تکفیری گفت: مهمترین مساله‌ای که بایستی مورد توجه قرار بگیرد، گسترش پدیده تروریسم بین‌المللی است که محدود به مرزهای جغرافیایی خاصی نبوده و تمام منطقه عربی و اسلامی از سوریه و عراق و لبنان و یمن و لیبی تا سایر کشورهای غربی و اروپایی را نیز در نوردیده است.

وی در بخش پایانی خود با انتقاد از سکوت مجامع جهانی در برابر کشتار مسلمانان روهینگا تاکید کرد که پاکسازی نژادی در میانمار سبب آوارگی صدها هزار نفر شده است که توقف این جنایات موضع گیری جدید جامعه جهانی را می‌طلبد./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات