۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۵۲۶۴۴۶
سردار احمدی در نشست خبری مطرح کرد؛

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس در قم/ رسانه ها به تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس بپردازند

سردار احمدی به تشریح برنامه های ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس پرداخت و بر لزوم تبیین نقش ویژه ولایت فقیه و روحانیت در دفاع مقدس تاکید کرد.
سردار احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سرتیپ غلامرضا احمدی، فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب و رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: امنیت و آبروی امروز ایران در عرصه های مختلف ملی و بین المللی مدیون کسانی که از جان خود گذشتند و با تبعیت از ولایت فقیه  از ایران و مکتب اهل بیت(ع) دفاع کردند.

وی با بیان این که امروز ملت ایران الگوی همه ملل مستضعف در جهان به شمار می رود، خاطرنشان کرد: در هر نقطه از جهان به عمل رزمندگان و شهدای ما اقتدا می کنند، چراکه می دانید سبک های مدرن نظامی شرق و غرب در دنیای کنونی به ویژه برای ملت های مستضعف کارایی ندارد.

آل سعود در شرف نابودی کامل است

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: عراق و سوریه به تبعیت از ملت ایران در حال آزادی کامل هستند و داعش و آل سعود و ایادی آنها در آمریکا و اسرائیل به ضعف و زبونی کشیده شده اند، همچنانکه امروز آثار استیصال و نابودی در چهره آل سعود به ویژه در عرصه های سیاسی و بین المللی به عیان دیده می شود.

وی افزود: ما برای جنگ هزینه سنگینی داده ایم و بیش از 200 هزار نفر از بهترین فرزندانمان را تقدیم کرده ایم و فراموشی آن طمع دوباره دشمنان را به همراه دارد، از این رو تکلیف داریم که از دستاوردهای دفاع مقدس پاسداری کنیم.

سردار احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هجمه بی امان رسانه ای علیه نهاد بزرگ ولایت فقیه ابراز داشت: نقش رهبر و ولی فقیه در کشور بی بدیل و بی نظیر است و به ملت هویت می دهد، همچنانکه اگر شخصی همچون امام راحل نبود امروز انقلاب و جمهوری در این کشور معنا نداشت.

رسانه ها به تبیین نقش ولایت فقیه بپردازند

وی ادامه داد: به عقیده من رسانه های مختلف کشور وظیفه دارند در این ایام نقش ویژه ولایت فقیه در عرصه دفاع مقدس را برای مردم تبیین کنند، چراکه جوانان ما باید بدانند اگر ولایت فقیه در این کشور نبود دشمنان در همان روزهای نخست جنگ در براندازی نظام به موفقیت کامل رسیده بودند.

رییس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس قم با بیان این که دشمن در دوران دفاع مقدس با همه امکانات و تجهیزات برای بر اندازی نظام جمهوری اسلامی به میدان آمد، خاطرنشان کرد: ما در آن دوران با تکیه بر توان داخلی خودمان توانستیم بر دشمنان پیروز شویم، امروز نیز همین مسأله باید سرلوحه کار مسؤولان به ویژه مدیران اقتصادی کشور باشد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه های فرهنگی استان قم در ایام هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: در اولین روز از هفته دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح همزمان با سراسر کشور با نمایش اقتدار و وحدت ملی در بلوار پیامبر اعظم(ص) اجرا شده و بعد از آن غالب نیروهای مسلح در نماز عبادی و سیاسی روز جمعه شرکت خواهند کرد.

تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) افزود: در همین روز افتتاح نمایشگاه دفاع مقدس با حضور مسؤولان استان قم و فرماندهان نظامی و انتظامی این استان را خواهیم داشت که یکی از برنامه های این نمایشگاه بازسازی عملیات والفجر هشت خواهد بود.

وی ادامه داد: یکم مهرماه روز علم و فناوری، جوانان و سربازان نامگذاری شده است که در آن از سربازان در مراکز نظامی تجلیل و از دستاوردهای صنایع نظامی کشور رونمایی می شود.

سردار احمدی به برنامه های روز سوم هفته دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: دوم مهرماه با شعار ولایت مداری، همبستگی ملی و دفاع همه جانبه نامگذاری شده است که در این روز رسانه ها می توانند به نقش امام راحل به عنوان پرچمدار دفاع مقدس، نقش روحانیان و طلاب در دفاع از مرز و بوم کشورمان بپردازند.

وی اضافه کرد: روحانیت؛ این قشر از رزمندگان علاوه بر ترغیب و تشویق مردم برای حضور در جبه های حق علیه باطل خود بیشترین حضور را داشته اند تا جایی که بیشترین تعداد شهید را به نسبت جمعیت خود در جنگ داشته اند؛ به عنوان نمونه حجت الاسلام شهید ردانی پور به مقام فرماندهی قرارگاه می رسد که افرادی همچون سردار شهید احمد کاظمی و شهید خرازی تحت نظر او فعالیت می کردند.

دفاع مقدس عرصه ارزش ها و تکریم هاست

وی با تاکید بر این که دفاع مقدس عرصه ارزش ها و تکریم هاست و مرزبندی سیاسی نمی شناسد گفت: در روز چهارم مهرماه با شعار بصیرت افزایی، دشمن شناسی، بیداری اسلامی و روز پنجم این ماه با شعار تکریم از رزمندگان، پیشکسوتان و زنان اسوه های صبر و استقامت در صدد تجلیل از چهره های شاخصی هستیم که استقلال و امنیت را برای کشورمان رقم زدند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) در پایان ابراز داشت: روز پنجشنبه ششم مهرماه به شهیدان، جانبازان و ایثارگران اختصاص یافته است تا از این طریق بتوانیم در کنار غبارروبی از مزار شهدا از اندیشه های فراموش شده شهیدان در هشت سال دفاع مقدس در جامعه امروزی غبارروبی کرده و فکر آنها را بیشتر در جامعه ترویج کنیم./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات