۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۵۲۶۴۲۷
معاون جامعه الزهرا خبر داد؛

ساماندهی شبکه اعزام مبلغان خواهر/ اعزام ۹۰۰ مبلغ در دهه اول محرم

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) از تشکیل مرکز اعزام مبلغ بانوان به صورت ویژه در جامعه الزهرا(س) و ساماندهی شبکه اعزام مبلغان خواهر خبرداد.
حجت الاسلام تهرانی معاون تبلیغی جامعه الزهرا

 به  گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که معاونت فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) در بخش های فرهنگی و تبلیغی برنامه ریزی دقیقی دارد، گفت: اولین اقدام فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) در سال تحصیلی جدید انجام آموزش و مطالعات و برنامه ریزی دقیق برای ایام ماه محرم و اعزام مبلغ است.

وی افزود: معاونت فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) در دو حیطه جداگانه، مباحث فرهنگی و تبلیغی را دنبال می کند و انجام فعالیت های تبلیغی و ساماندهی مبلغان بر مدار نیازهای روز جامعه از اولویت های مهم جامعه الزهرا(س) است که ریاست این مجموعه نیز نسبت به آن تأکید ویژه ای دارند.

معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) با اشاره به این که تبلیغ در کنار آموزش از ارکان جامعه الزهرا(س) است، تصریح کرد: در بحث تبلیغ اولویت در استفاده از تمام ظرفیت های موجودی تبلیغ است که تاکنون در زمینه تبلیغ ساماندهی دقیقی انجام نشده است و تبلیغ به معنای اعم آن، رسالت یک طلبه است که ممکن است این تبلیغ در قالب تدریس و یا تألیف انجام شود.

حجت الاسلام تهرانی با اشاره به این که ارزش های دینی باید با هویت تبلیغ ماندگار و پایدار شود، گفت: تبلیغ اهمیت فوق العاده ای داشته و فضای تبلیغ فضای گسترده و دامنه داری است و تنها در برگزاری نشست های فکری و علمی خلاصه نمی شود.

وی با بیان این که اگر در جریان تبلیغ ساماندهی صحیحی صورت گیرد تأثیرات خوبی در جامعه مشاهده خواهد شد، افزود : در فضای تبلیغی موجود مسائل تخصصی کمتر مطرح شده و یا مطرح نشده است و اگر مبلغان به خوبی در این زمینه ها ساماندهی شوند و به مراکزی مانند زندان، کمیته مداد، و سایر مراکز وارد شوند خواهند توانست به خوبی با آسیب های اجتماعی و انواع بزهکاری مقابله کنند.

معاون فرهنگی و تبلغی جامعه الزهرا(س) اظهار داشت: باید مشکلات و موانع مالی موجود در امر تبلیغ مرتفع شود؛ زیرا در نبود فعالیت های هدفمند تبلیغی سبک زندگی به هویت غیر دینی نزدیک تر شده است.

حجت الاسلام تهرانی با تأکید بر این که در جامعه الزهرا(س) در آینده برنامه ریزی اردوهای تخصصی تبلیغی پیش بینی شده است، گفت: آموزش مبلغ برای جامعه هدف خاص از اولویت های معاونت فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) در سال جاری بوده و حضور طلاب غیر ایرانی برای امر تبلیغ در مراکز دانشگاهی نتیجه خوبی پیش بینی می شود.

وی افزود: در جامعه الزهرا(س) برنامه های تبلیغی در کنار آموزش از ابتدا در نظر گرفته شده است و مرکز اعزام  مبلغ بانوان به صورت گسترده در جامعه الزهرا(س) تشکیل خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغ جامعه الزهرا(س) با بیان این که مرکز پاسخگویی ملی به سوالات بانوان در هفت خط تلفنی مجزا به سوالات بانوان پاسخ می دهد، گفت:  فعالیت این مرکز در زمینه پاسخگویی به مسائل اعتقادی و اخلاقی  نیز گسترش خواهد یافت

وی از ساماندهی شبکه اعزام مبلغان خواهر خبر دارد، گفت: در محرم امسال 903 نفر در سامانه اعزام مبلغ ثبت نام کرده اند و در همایش مبلغان« زینبی» نیز 700 خواهر مبلغ حضور داشتند.

معاون فرهنگی و تبلغی جامعه الزهرا(س) با اشاره به اهمیت تبلیغ معارف دینی برای اقشار مختلف به ویژه بانوان تصریح کرد: جریان محرم و صفر ظرفیت انجام کارهای عظیم تبلیغی را دارد و بر اساس بیان برخی علما، مجلس عزای امام حسین(ع) امر مستحبی است که از درون آن امور واجبی سربر می آورد که پایداری و عمیق شدن مسائل دینی وابسته به این امور واجب است.

حجت الاسلام تهرانی در ادامه به اعطای حکم تبلیغی به بانوان مبلغ اشاره کرد و گفت: برای بانوانی که همراه همسران شان به تبلیغ می روند حکم تبلیغی داده می شود و برای خواهران غیر ایرانی جامعه الزهرا(س) که در کشور خود ساکن هستند حکم تبلیغی ارسال می شود که در پایان باید گزارش عملکرد خود را به معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) ارسال کنند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: تا صبح امروز 120 حکم تبلیغی برای ثبت‌کنندگان در سامانه اعزام مبلغ جامعه الزهرا(س) صادرشده است و این احکام برای بانوانی که در شهرستان‌ها حضور دارند نیز ارسال می شود.

حجت الاسلام تهرانی اظهار داشت: امسال حدود 900 مبلغ به سراسر کشور اعزام می شوند و پیش بینی می کنیم حدود 300 بانوی مبلغ غیر ایرانی نیز که اکنون در کشورهای خود مقیم هستند با اخذ حکم از جامعه الزهرا(س) در کشور خود به امر تبلیغ مشغول شوند.

وی در ادامه گفت: بانوانی که امکان به همراه بردن محارم خود را در ایام تبلیغ ندارند به صورت گروهی اعزام می‌شوند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) با تأکید بر رضایت ارگان‌ها و مراکز مختلف از عملکرد تبلیغی مبلغان جامعه الزهرا(س) ادامه داد: طرح تبلیغی امین به درخواست و سفارش آموزش‌وپرورش انجام شد و به دلیل عملکرد مثبت بانوان مبلغ جامعه الزهرا(س)، هم‌اکنون نیز ارگان‌های مختلف از این موسسه درخواست اعزام مبلغ دارند؛ خواهران مبلغ عمدتاً به‌صورت جهادی و با هزینه شخصی خود به امر تبلیغ می‌پردازند.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) یادآور شد: برای مجالس عمومی بانوان در سطح شهر قم بیش از 50 تقاضای اعزام مبلغ  داشته‌ایم و کسانی که مجالس خانگی دارند می‌توانند از جامعه الزهرا(س) درخواست مبلغ داشته باشند./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات