۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۲۶۴۲۵
رسانه های امروز در یک نگاه؛

استقلال کردستان عراق تبعات سنگینی خواهد داشت

رازگشایی از معمای نوبلیست‌ها، چرخ برجام چرا نمی‌چرخد؟، فرصتی برای تشدید فشارها به میانمار، عقب‌نشینی نمی‌کنیم، برجام منهای آمریکا، اخطار آخر بخشی از مهمترین عناوین رسانه های امروز است.
رسانه ها و مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، رازگشایی از معمای نوبلیست‌ها، چرخ برجام چرا نمی‌چرخد؟، فرصتی برای تشدید فشارها به میانمار، عقب‌نشینی نمی‌کنیم، برجام منهای آمریکا و اخطار آخر بخشی از مهمترین عناوین رسانه های امروز است که بیشتر آنها مسأله استقلال کردستان عراق را خبر اول خود قرار دادند.

روزنامه صبح نو با اشاره به تبعات استقلال کردستان عراق نوشت دولت جمهوری اسلامی ایران و چند کشور دیگر با هرگونه جدایی و اختلاف میان مردم عراق مخالف است و اگر این اتفاق بیافتد به معنی پایان یافتن تمامی توافقات است و اقلیم کرد منتظر تغییر جدی روند همکاری ایران با آنها باشد.

با توجه به وضعیت دردناک مسلمانان میانمار روزنامه جام جم نوشت با نزدیک شدن آغاز به کار نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از کشورهای اسلامی به خصوص جمهوری اسلامی انتظار می رود تا با وحدت و یکپارچگی از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را بکنند و سازمان ملل را تحت فشار قرار دهند تا بتوانند حق مسلمانان بی دفاع میانمار بگیرند.

گفتنی است در رسانه های امروز به موضوعات دیگری از جمله مسأله برجام و تحریم ها پرداخته شده که در ذیل به آنها اشاره و با هم می خوانیم.

رازگشایی از معمای نوبلیست‌ها

روزنامه وطن امروز نوشت: انگار سوچی هم مثل خود نوبل، دستی در دینامیت‌‌سازی داشته است یا شاید هم این طعنه تاریخ است که دینامیت‌کارها بیشتر از هر کسی جایزه صلح جناب نوبل را به خانه ببرند!

ادامه مطلب...

چرخ برجام چرا نمی‌چرخد؟

روزنامه کیهان در سرمقاله امروز نوشت: اگر قرار بود آمریکا چنین رفتار عهدشکنانه‌ای داشته باشد چرا دولت و تیم مذاکره‌کننده، امتیازات نقد یکجا دادند و وعده‌های نسیه‌ای گرفتند که بعد از ۲۰ ماه نه‌تنها نقد نشده، بلکه زیر ساخت تحریم‌های جدید هم چیده شده است؟

ادامه مطلب...

فرصتی برای تشدید فشارها به میانمار

روزنامه جام جم نوشت: با توجه به آغاز به کار هفتاد و دومین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نظر می‌رسد ایران اسلامی همراه دیگر کشورهای اسلامی فعال می‌توانند از فرصت سخنرانی و دیدارهای دیپلماتیک در این نشست جهانی برای افزایش فشار به دولت میانمار بهره برند.

ادامه مطلب...

عقب‌نشینی نمی‌کنیم

روزنامه حمایت نوشت: استراتژیست‌‌های کاخ سفید، سیاست نانوشته‌ای دارند، مبنی بر اینکه «از هر چیزی که نقض می‌کنیم، باید دفاع کنیم» ! آمریکا بزرگ‌ترین ناقض توافقات بین‌المللی است و هیچ توافقی از گزند بدعهدی این کشور در امان نمانده است.

ادامه مطلب...

برجام منهای آمریکا

روزنامه جوان نوشت: باید کم کم تعارف و مجامله را حداقل با خودمان کنار بگذاریم. اگر برجام برای رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا امضا شد، «برجام منهای آمریکا» کاغذپاره‌ای بیش نیست.

ادامه مطلب...

اخطار آخر

روزنامه صبح نو در تیتر صفحه نخست خود نوشت: برخلاف پافشاری رییس اقلیم کردستان عراق و حامیانش برای استقلال از عراق، تمامی طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله دولت مرکزی عراق، ترکیه، ایران، آمریکا، انگلیس، سازمان ملل و اتحادیه اروپا با این همه پرسی مخالفت رسمی خود را اعلام و آن را بر خلاف قانون اساسی عراق و مصالح کردها قلمداد کردند.

ادامه مطلب...

راه حل دولت برای مقابله با تحریم‌های جدید چیست؟

روزنامه رسالت در سرمقاله امروز خود نوشت: آمریکایی‌ها در سوریه و عراق و افغانستان و لبنان کم آورده‌اند، می‌خواهند از طریق شل و سفت کردن برجام، مشکل خود را حل کنند.

ادامه مطلب...

در پایان باید گفت دولت روحانی باید مسأله برجام و نقض آن از سوی دولت آمریکا را جدی بگیرد و یک تصمیم قطعی در مورد آن لحاظ کند تا کشورهایی از جمله آمریکا و دیگر کشورها نتوانند بیش از این سوء استفاده کنند./۱۳۲۵/۳۶۰۲/خ

ارسال نظرات