۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۶۴۱۷
همزمان با نخستین روز از ماه محرم؛

همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰ نقطه خراسان جنوبی برگزار می‌شود

عضو مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی گفت: همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۰ نقطه از خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
همایش شیرخوارگان حسینی در تبریز

مهدی حبیبی، عضو هیأت امنای هیأت حضرت علی اصغر(ع) و عضو مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند اظهار داشت: از سه ماه گذشته کارهای تدارکاتی همایش شیرخوارگان حسینی در استان آغاز شد و تاکنون جلسات متعددی با ادارات مختلف برگزار شده است.

وی گفت: همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در 4 هزار و 500 نقطه از جهان مانند کشورهای سوریه، سریلانکا، پاکستان، افغانستان، مصر، عراق، لبنان و بحرین برگزار می‌شود.

عضو مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی افزود: همچنین همزمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از 50 نقطه از خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

حبیبی با بیان اینکه این همایش ساعت 9 صبح روز جمعه همزمان با نخستین روز از ماه محرم در سراسر استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: حسینیه جماران، سالن شهیدین قاسمی و آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) محل برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در بیرجند است.

وی ادامه داد: برای رفاه حال مردم و همشهریان وسایل ایاب و ذهاب از ساعت 7:30 دقیقه صبح روز 31 شهریور در میدان ابوذر، میدان آزادی و میدان امام خمینی(ره) بیرجند آماده خدمت‌رسانی هستند.

عضو مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: تاکنون 3 هزار دست لباس شامل پیش‌بند، کاور، روسری و سربند یا صاحب‌الزمان(عج) برای این همایش آماده شده است.

حبیبی با بیان اینکه لباس‌ها در محل برگزاری همایش توزیع می‌شود، اظهار کرد: در سال گذشته حدود 20 هزار نفر در همایش شیرخوارگان حسینی شهرستان بیرجند شرکت کردند و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود بانوان حضور باشکوهی در این همایش داشته باشند.

وی افزود: برآورد هزینه برای همایش در استان 20 میلیون تومان است که ارگان‌ها و نهادهای مردمی برای پرداخت این هزینه اعلام آمادگی کردند.

عضو مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) در خراسان جنوبی گفت: شناساندن سند مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) و فلسفه قیام عاشورا و ایجاد هماهنگی و همسویی به منظور نهضت عاشوراشناسی در جهان از جمله اهداف برگزاری همایش است.

حبیبی تصریح کرد: سخنرانی با موضوع امتداد عاشورا، مداحی مداحان اهل بیت(ع)، آیین گهواره‌گردانی و قرائت نذرنامه توسط مادران از جمله برنامه‌ها در همایش شیرخوارگان حسینی است./880/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات