۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
کد خبر: ۵۲۶۴۰۳

اخوان المسلمین با ساختار جدید به عرصه سیاست وارد می‌شود

عضو مجلس شورای جماعت اسلامی مصر وابسته به اخوان المسلمین درصدد است تا با تغییر در ساختار برخی گروه‌های وابسته به اخوان مجددا وارد عرصه سیاست شود.
عاصم عبدالماجد از اعضای اخوان المسلمین

به گزارش خبرگزاری رسا، عاصم عبدالماجد عضو مجلس شورای جماعت اسلامی مصر با انتشار چندین قطعه صوتی در شبکه‌های اجتماعی از نحوه شکل‌گیری جنبش‌های اسلام‌گرا در مصر پس از پایان خلافت عثمانی مانند اخوان المسلمین و جماعت اسلامی مصر سخن گفت.

وی در این سلسه نشست‌ها که با عنوان «احیای بیداری اسلامی» برگزار شده است بر ضرورت جبران اشتباهات گذشته و خروج از بحران‌های فعلی تاکید و خاطر نشان کرد: جنبش‌های اسلامی که پس از اخوان به وجود آمد، همگی نشات گرفته و تاثیر پذیرفته از اندیشه حسن البنا است.

عبدالماجد افزود: جنبش‌های اسلامی از فکر و شیوه حسن البنا در تشکیل جمعیت اخوان المسلمین الگو پذیری کردند. هرچند برخی از آنها در اصول، مبانی، نظریات، افکار یا هداف با وی مخالفت‌هایی نیز داشتند. معیار سنجشگری یک جنبش اسلامی در میزان توانایی آن در تحقق اهدافش است.

گفتنی است سلسله جلساتی که از سوی عبدالماجد برگزار می‌شود به دنبال واکاوی علل شکست و انزوای اخوان المسلمین در جامعه اسلامی و بررسی جنبش‌های اسلام‌گرای معاصر در مصر است.

عبدالماجد که به دلیل مشکلات امنیتی به قطر متواری شده درصدد است تا جنبش‌های اسلامی وابسته به اخوان المسملین را بار دیگر بازسازی کرده و در عرصه تبلیغ، تربیت، فعالیت اجتماعی، ساختارهای سیاسی و ... مجددا فعالیت خود را آغاز کند./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات