۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱
کد خبر: ۵۲۶۳۷۴
مدیر کل اوقاف مازندران:

بیش از ۷۰ درصد موقوفات مازندران برای عزاداری حسینی است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که در حال حاضر بیش از ۷۰​ درصد موقوفات مازندران وقف امام حسین(ع) و برنامه های ماه محرم است، گفت: این نشان دهنده عشق و دلدادگی مردم این دیار به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در دیدار متولیان موقوفات استان در امامزاده عباس(ع) ساری، وقف را یکی از سنت های ارزشمند دینی به منظور تقویت و گسترش دین در جامعه دانست و بر ضرورت رشد و گسترش آن در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که وقف یک سنت الهی است که پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین(ع) نیز بر توجه به آن تأکید ویژه داشتند، افزود: ائمه اطهار(ع) برای ماندگاری وقف خود نیز در این مسیر ارزشمند گام نهادند که این نشان دهنده اهمیت جایگاه وقف در اسلام است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران، وقف را عامل بقا و ماندگاری دین و ارزش های اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر امروز می بینیم فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی پس از هزار و 400 سال همچنان زنده و پویا است به دلیل موقوفاتی است که در راه امام حسین(ع) صورت گرفته است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد موقوفات مازندران وقف امام حسین(ع) و برنامه های ماه محرم است، تصریح کرد: این نشان دهنده عشق و دلدادگی مردم این دیار به ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسین(ع) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید بر اینکه انقلاب امام حسین(ع) انقلاب سیاست است، تصریح کرد: برخی‌ها در ایام محرم طرح جدایی دین از سیاست را مطرح می‌کنند که این مسأله کاملاً انحرافی و غلط بوده و دست دشمن در این خصوص در میان است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت بهره گیری از فرهنگ و سیره حسینی در زندگی فردی و اجتماعی تأکید کرد و افزود: استکبار ستیزی، ایستادگی در برابر دشمن و عدم پذیرش ذلت یکی از مهم ترین درس های نهضت عاشورا است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که ولایت‌ستیزی را در دوران امام حسین(ع) در جامعه به‌راه انداختند تا شخصیت فاسدی مانند یزید بر سر کار آید و بر روی خاندان اهل بیت شمشیر بکشد، تصریح کرد: امام حسین(ع) و یاران باوفایش با تقدیم خون پاک خود در راه اسلام موجب ماندگاری و بقای دین و شریعت محمدی شدند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز نیز داعش با تفکر ولایت‌ستیزی و بدنام کردن اسلام از سوی نظام سلطه به‌وجود آمده است، گفت: گروه های تکفیری تروریستی نظیر داعش با پرچم لا اله الله و با نام پیامبر گرامی اسلام(ص) در حال جنایت‌های مختلف و سر بریدن انسان‌های بی‌گناه است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که داعش زائیده تفکر یزید و مورد حمایت رژیم منحوس آل‌سعود، آمریکا و رژیم صهیونیستی است، خاطرنشان کرد: دشمن هیچ‌گاه دست از سر مسلمانان بر نمی‌دارد و همیشه با نقشه‌های مختلف سعی در ایجاد اختلاف بین مسلمانان دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از ارزش های دینی و اسلامی با بهره گیری از ظرفیت بالای وقف همچنان ماندگار مانده است، خاطرنشان کرد: امروز هر چه برای گسترش فرهنگ وقف سرمایه گذاری کنیم به طور حتم خروجی ارزشمندی در بقا و گسترش اسلام ناب خواهد داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که یک واقف خیراندیش با دل کندن از دنیا، اموال خود را در راه اعتلای دین و ارزش های اسلامی وقف می کند، افزود: این حرکت معنوی یک انسان به طور حتم پاداش دنیوی و اخروی بسیار بالایی برای او در پی خواهد داشت.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که گذشتن از مال دنیا بسیار سخت است و کسی که چنین اقدام ارزشمندی انجام می دهد ارزش بسیار بالایی با خود به همراه دارد، گفت: اعمال صالح تا قیامت باقی است و نزد خداوند متعال ارزش و قرب بالایی دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که زندگی دنیوی فانی است و بر اساس آیات قرآن آنچه که باقی است و اثرات آن از بعد مادی در زندگی عینی با دوام تر بوده و از لحاظ زندگی حقیقی ابدی و فناناپذیر است اعمال صالح و ارزشمندی چون «باقیات صالحات» است، تصریح کرد: وقف یکی از با ارزش ترین عمل خیری است که تا ابد نام فرد خیر اندیش زنده و ماندگار خواهد ماند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که انسان های مؤمن با وقف اموال و دارایی های خود در راه خداوند متعال دنیا و آخرت خود را تأمین می کنند، گفت: وقف اموال در راه گسترش اسلام و دین یکی از بهترین اعمالی است که انسان می تواند در زمان حیات خود انجام دهد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود از وقف به عنوان یکی از بهترین راه های رفع مشکلات اقتصادی جامعه یاد کرد و گفت: وقف یکی از اقدامات ارزشمندی برای تأمین آینده امت اسلامی است که عمل دقیق به آن بسیاری از مشکلات و بحران های اقتصادی را در جامعه رفع خواهد کرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف عامل پیوند انسان با زندگی جاودانی است، خاطرنشان کرد: این سنت حسنه دینی عامل مؤثر و پشتوانه تداوم نهضت خونین کربلا و همه حرکت های رهایی بخش تشیع در طول تاریخ است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که وقف ظرفیت ارزشمندی برای کاهش فقر در جامعه اسلامی است، افزود: اگر به طور دقیق به این سنت مهم الهی توجه شود و در انجام نیات واقفان خیراندیش کوتاهی صورت نگیرد به طور حتم خط فقر در جامعه اسلامی نیز کاهش خواهد یافت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید با این که مجموعه اوقاف در انجام وظایفی که در حوزه موقوفات بر عهده دارد طبق فتوای امام راحل، رهبری و مراجع عظام تقلید عمل می کند، گفت: همه تلاش سازمان اوقاف عمل واقعی به وقف است تا نیات واقفان خیراندیش به طور کامل اجرا شود./۹۵۰/پ202/ب1

ارسال نظرات