۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۵۲۶۳۴۳
مفتی سابق مصر:

کشتار مسلمانان میانمار جنایت بین‌المللی تمام عیار است

مفتی سابق مصر با توصیف کشتار مسلمانان میانمار به جنایت بین‌المللی تمام عیار خواستار محاکمه عاملان این جنایت ها شد.
علی جمعه مفتی سابق مصر

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ علی جمعه مفتی سابق مصر کشتار مسلمانان روهینگا به دست ارتش میانمار و بوداییان افراطی را «پاکسازی نژادی و قومیتی» توصیف کرد و گفت: گروهی به نام یقین در منطقه رکین شعارهایی علیه حکومت میانمار سر دادند همانگونه که در عراق و سوریه نیز این گروه حاضر بودند. حکومت میانمار نیز این شعارها را دستاویز سرکوب مسلمانان قرار داد.

وی با هشدار نسبت به دعوت برای کمک به مسلمانان روهینگا از طریق افراد و گروه‌های ناشناس خاطرنشان کرد: برخی درصدد هستند تا با جذب کمک‌های بشردوستانه مانع رسیدن این کمک‌ها به مسلمانان شوند.

مفتی سابق مصر افزود: افراد و یا گروه‌هایی که درصدد کمک به مسلمانان روهینگا هستند حتما کمک‌های بشردوستانه خود را به سازمان‌ها و نهادهای رسمی وابسته به حکومت تحویل دهند.

این عالم اهل سنت مصر با اشاره به برخی کارشکنی‌ها برای عدم ارسال کمک به مسلمانان میانماری تصریح کرد: هنگامی که وزارت امور خارجه موضع‌گیری کرده و یا مبلغ مشخصی را برای کمک به مسلمانان میانمار در نظر می‌گیرد باید از این اقدام حمایت شود.

شیخ جمعه با درخواست از مردم برای دعا جهت پایان یافتن مشکلات مردم میانمار ادامه داد: آنچه که در حق مسلمانان میانمار رخ می‌دهد یک جنایت بین‌المللی تمام عیار است و قابل پیگرد از طریق دادگاه‌ بین‌المللی است./981/ب۹۰۳/د

ارسال نظرات