۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۵۲۶۳۲۲
معاون شیخ الازهر:

آتش شوم تروریسم دامن سازندگان و حامیانش را خواهد گرفت

معاون شیخ الازهر با اشاره به اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کرد که آتش این پدیده شوم دامن حامیان و سازندگانش را فرا خواهد گرفت.
عباس شومان معاون شیخ الازهر

به گزارش خبرگزاری رسا، عباس شومان معاون شیخ الازهر مصر بر حق مردم مظلوم فلسطین در ایجاد دولت مستقل به پایتختی قدس شریف که در تمام این سال‌ها مورد تخریب، ویرانی و یهودی‌سازی قرار گرفته است، تاکید کرد.

شومان که در  سخنرانی افتتاحیه کنفرانس «تعاملات تمدنی میان آمریکا و جهان اسلام» نسبت به کشتار مسلمانان میانمار نیز واکنش نشان داد.

وی از آزادگان جهان درخواست کرد تا موضع محکمی در برابر حکومت میانمار اتخاذ کنند تا این دولت ظالم مجبور به توقف کشتار دسته جمعی مسلمانان شده و اجازه بازگشت مسلمانان روهینگایی به کشورشان را به آنان بدهد.

معاون شیخ الازهر با محکومیت جنایت‌های وحشیانه بوداییان در حق مسلمانان خاطر نشان کرد که مسلمانان روهینگا باید در کشور خود در صلح و آرامش زندگی کنند نه آنکه در اردوگاه‌ها اسکان داده شوند.

عالم اهل سنت مصر از عزم جهان اسلام و آمریکا برای مبارزه با فقر، نادانی، بیماری و بهبود زندگی بشر با چشم پوشی از دین، رنگ یا مذهب و نیز تلاش برای نشر فرهنگ اسلامی خبر داد.

شومان اعتلای ارزش گفتگوی تمدن‌ها، همزیستی مسالمت‌آمیز، نفی خشونت، تروریسم و افراط‌گرایی، مبارزه حقیقی با اندیشه‌های انحرافی با استفاده از امکانات فکری، اقتصادی، امنیتی و نظامی را از دیگر موضوعات مورد توافق در این همایش بیان کرد.

معاون شیخ الازهر با اشاره به اهمیت همکاری جهانی برای نابودی تروریسم گفت: همگان باید بدانند که هیچ تضمینی برای در امان ماندن از آسیب تروریسم و خشونت نیست و به زودی آتش این دو پدیده شوم دامن حامیان، سازندگان و ترویج دهندگان تروریسم را خواهد گرفت./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات