۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۵۲۶۲۵۷
معاون وزیر علوم:

مهارت افزایی قرآنی از اهداف دانشگاه علمی کاربردی است

معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری مهارت افزایی قرآنی را یکی از اهداف فرهنگی دانشگاه علمی کاربردی دانست و بر تلاش برای آماده کردن زیرساخت های مهارت های فرهنگی تأکید کرد.
محمدحسین امید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمدحسین امید در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی کاربردی کشور که صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) جمکران برگزار شد با اشاره به اهمیت ترویج معارف قرآن در دانشگاه ها عنوان کرد: گسترش و ترویج فرهنگ و معارف قرآنی یکی از برنامه های مهمی است که در دستور کار دانشگاه علمی و کاربردی قرار دارد.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن و گردهمایی فعالان قرآنی از سراسر کشور می تواند در انتقال معارف قرآن و افزایش توان معارفی و مهارتی آنها مؤثر باشد.

رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور تصریح کرد: راه اندازی بخش های تخصصی به ویژه در موضوع ایده پردازی و کارآفرینی قرآنی در راستای مأموریت های دانشگاه علمی کاربردی است که از نکات برجسته این دوره از جشنواره است.

وی مهارت افزایی را مهم‌ترین مأموریت دانشگاه علمی کاربردی دانست و خاطرنشان کرد: ما تلاشمان در هر زمینه ای افزایش مهارت ها است و در مسباقات قرآن نیز بر این موضوع تکیه کرده ایم و امیدواریم با همکاری نهادهای قرآنی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها به این هدف دست پیدا کنیم.

امید اضافه کرد: در قانون برنامه ششم توسعه، سهم این دانشگاه در تربیت مهارتی دانشجویان به 30 درصد از دانشجویان کشور در نظر گرفته شده است که نیاز است زیرساخت های لازم در این بخش با همکاری نهادهای مختلف ایجاد شود.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در حال حاضر توانسته ایم نیمی از انتظاراتی که از دانشگاه علمی کاربردی در راستای تربیت مهارتی دانشجویان وجود دارد برآورده کنیم و امیدواریم با تلاش های انجام شده و آماده کردن زیرساخت های لازم، به تمام اهداف در نظر گرفته شده برسیم.

امید در پایان خاطرنشان کرد: در موضوعات فرهنگی و معرفتی مانند مسابقات قرآن نیز این زیرساخت ها درحال آماده شدن هستند و انتظار داریم که در دوره های بعدی جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علمی و کاربردی موضوعات ایده پردازی و کارآفرنی قرآنی توسعه یابد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات