۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۲۶۲۴۷
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

ماه محرم نقش مهمی در جذب جوانان به دین دارد

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: هیأت ها و دسته جات عزاداری که با شور و شعور حسینی همراه هستند سبب جذب جوانان و نوجوانان به ایام محرم الحرام و امام حسین(ع) می شوند.
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ظهر امروز در نشست با امام جماعت شهرستان اراک که در مرکز ستاد اقامه نماز استان مرکزی برگزار شد، بیان کرد: عشق و محبت به امام حسین(ع) از ابتدا در قلب و جان مسلمانان نهادینه و از کودکی با شرکت در هیأت ها، دسته جات عزاداری و مساجد به ما مسلمانان آموزش داده شده است.

ویژگی های ماه محرم الحرام در جذب جوانان

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی در رابطه با ویژگی های ماه محرم الحرام در جذب جوانان به دین مبین اسلام، بیان داشت: عزاداری و شرکت در جلسات دینی و مذهبی به این عشق و محبت درونی کمک فراوانی کرده و آن را رشد می دهد و همچنین هیأت ها و دسته جات عزاداری که با شور و شعور حسینی همراه هستند سبب جذب جوانان و نوجوانان به ایام محرم الحرام و امام حسین (ع) می شوند.

حجت الاسلام رودبارانی با اشاره به تاثیرات فراوان سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در زندگانی انسان ها، افزود: خواندن ادعیه ذکر شده مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی، نماز و گریه در مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) سبب بخشش و پاک شدن گناهان می شود که در نتیجه عموم مردم جامعه اسلامی به منظور پاک و بی آلایش شدن روح خود، جذب مراسم عزاداری می شوند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی ابراز داشت: انسان امروز به دنبال جایگاهی برای کسب آرامش و رها شدن از مشکلات روزمره است که در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین به این منبع آرامش می رسد و همین امر نسل جوان را به شرکت در این مراسم ترغیب می کند و تمامی این موارد بر جذابیت ظاهری و درونی این مراسم امی افزاید.

واقعه عظیم عاشورا مسأله ای همه جانبه

حجت الاسلام رودبارانی افزود: قیام کربلا همانند دانشگاهی است که واحدهای بسیاری همانند ایثار، از خودگذشتگی و فداکاری را برای تمام شاگردان خود از کودکان تا بزرگسالان و زن و مرد ارائه می کند و با نشان دادن اهداف و ویژگی های اباعبدالله الحسین این افراد را به پیروی از سیره امام حسین (ع) دعوت می کند.

وی واقعه عظیم عاشورا را یک مسأله همه جانبه دانست و اضافه کرد: هر شخص در این دانشگاه هدفی مانند اخلاق، معرفت، معنویات، زنجیر زنی، مداحی و سخنرانی را دنبال می کند و سعی می کند راه و روش اباعبدالله الحسین را در زندگی خویش به کار گیرد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی جوانب و تاثیرات واقعه کربلا را عظیم و فراگیر دانست و ابراز داشت: ایام سوگواری اباعبدالله الحسین صرفا مختص مسلمانان نیست بلکه ما شاهد شرکت همه ساله برادران سنی و مسیحی در این مراسم باشکوه نیز هستیم که نشان از جنبه های فرادینی و ملیتی قیام عاشورا نیز است.

حجت الاسلام رودبارانی در ادامه وقایع کربلا را تماما زیبایی دانست و افزود: نشر و بازگویی این زیبایی ها از جمله هدف امام حسین (ع) مبنی برامر به معروف و نهی از منکر تاثیر بسزایی در جذب جوانان و نوجوان جامعه اسلامی به اسلام ناب محمدی و هدایت به راه راست دارد.

به گزارش رسا، ستاد اقامه نماز، ‌مؤسسه‌اي است غيردولتي كه با تنفيذ مقام‌ معظم‌ رهبري(مدظله‌العالي) و تحت نظر هيأت امنايي متشكل از شخصيت‌هاي فرهنگي در سال 1369 تأسيس شد. دفاتر ستاد اقامه نماز در مراكز استان‌هاي كشور و 320 شهرستان،‌ وظيفه ترويج و توسعه فرهنگ نوراني نماز را عهده‌دار هستند./842/پ202/ب1

ارسال نظرات