۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۵۲۶۲۴۲
آیت الله حسینی بوشهری در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر قم:

قم می تواند به یک شهر پیشرفته و نمونه اسلامی تبدیل شود

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین گفت: مسؤولان با همکاری مردم می توانند قم را به یک شهر پیشرفته، مدرن و البته نمونه اسلامی تبدیل کنند.
حسینی بوشهری آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) بر ضرورت همدلی و همراهی اعضای شورا تأکید کرد و اظهار داشت: خدمت در شهر کریمه اهل بیت(ع) و به حوزه های علمیه و مراجع توفیق بزرگی است و البته جای خشنودی است که این شورا امروز در دوره ریاست آقای جلالی قرار دارد که فردی با تجربه و اهل دین است.

وی افزود: امیدواریم برنامه هایی که برای آینده در نظر گرفته اید به واقعیت تبدیل شود و در آینده شاهد تحولات چشمگیر در شهر باشیم، هر چند این شهر مقدس با وجود شوراهای اسلامی و شهرداران موفق نسبت به سالیان گذشته تغییرات محسوس زیادی پیدا کرده است و شاهد بر این مدعا اظهارات افرادی است که بعد از سال ها به قم وارد می شوند.

معاون جامعه و روحانیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این که نباید اعضای شورای شهر درگیر فعالیت های روزمره بشوند، خاطرنشان کرد: شما باید برنامه های میان مدت و بلندمدت و نگاه های بلند در نظر داشته باشید، برای برنامه های آینده خود اتاق فکر تشکیل دهید و از نظرات افرادی که با برنامه های واقعی و مؤثر در انتخابات وارد شدند و رأی نیاوردند نیز استفاده کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هویت ممتاز فرهنگی شهر قم، عنوان داشت: اگر شهر قم از نظر پل و زیرگذر و فضای سبز و خیابان مناسب باشد ولی از نظر فرهنگی در وضعیت ضعیفی باشد اصلا پذیرفته نیست، هر چند قبول داریم که نباید به بهانه این که قم شهری مذهبی است، مردم آن از پیشرفت و آسایش محروم باشند، بنابراین یک شهر پیشرفته و انقلابی هم دین، هم فرهنگ و هم رفاهیات دارد.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: به هرحال شما در این شورا در عین این که برای پیشرفت شهر تلاش می کنید باید ملاحظه جهات دینی را نیز داشته باشید و ساخت و سازها و دیگر مظاهر پیشرفتی در قم در عین این که باید زیاد باشد نباید در تضاد با مذهب و دین و روحانیت باشد.

امام جمعه قم در بحش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم پیگیری پروژه های نیمه تمام از جمله مونوریل، اظهار داشت: فعالیت دیگری که شما می توانید در حد مسؤولیت خود دنبال کنید، آسیب های اجتماعی است که حتی اگر مستقیما به  کار شما مربوط نباشد می توانید با دستگاه های ذی ربط جلسه بگذارید.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائل مهم موضوع مراجعات مردمی است، در بخشی که به خودتان برمی گردد حتما کار کنید، چراکه امروز مردم مشکلات اقتصادی فراوانی دارند و زندگی را به سختی می گذانند، بنابراین حداقل با روی گشاده با مردم برخورد کنید و این را هم بدانید که در روایات و منابع دینی ما بر لزوم حفظ کرامت انسانی تأکیدات زیادی شده است.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به لزوم رعایت حال مردم ضعیف جامعه در اخذ وجوه مختلف، عنوان داشت: هرچند بخش عمده ای از بودجه شما مربوط به هزینه هایی است که از مردم گرفته می شود ولی سعی کنید با انصاف برخورد کنید، هرچند مردم هم وظیفه دارند در مقابل عمران و آبادانی شهر، مسؤولان را یاری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مباحث دیگری از جمله رسیدگی به بافت های فرسوده، بلند مرتبه سازی های غیرمتعارف و مشکلات شهر پردیسان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: شما در این دوره می توانید با همکاری مردم و علمای حوزه در آینده ای نزدیک یک شهر نمونه اسلامی را در قم رقم بزنید./1330/۲۰۲/ح

ارسال نظرات