۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۵۲۶۲۲۲
مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین:

هفته دفاع مقدس فرصت تبیین و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت است

حجت الاسلام نعمت الله صابری نیا گفت: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی به عنوان سرمایه‌ای بی بدیل برای کوتاه کردن دست نظام سلطه باید رأس العین قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله صابری نیا

حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله صابری نیا، مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به هجمه نیابتی صدام حسین تکریتی از سوی استکبار جهانی به نظام نو پای جمهوری اسلامی ایران، گفت: هشت سال دفاع مقدس، درخشنده ترین مقطع در تاریخ ایران اسلامی است که دستاوردهای معنوی و فرهنگی آن باید به عنوان راهگشای مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی باشد.

وی در ادامه افزود: رهبری مقتدرانه امام خمینی(ره) در هدایت مردم، حمایت بی شائبه مردم از امام و ولایت و حضور بی مانند جوانان در جبهه های حق علیه باطل از مهم ترین عوامل پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس بود، در این میان نباید از نقش روحانیون که علاوه بر رهبری معنوی مردم که به عنوان نیروهای تخصصی و فرمانده در محورها و خطوط مقدم حضور داشتند غفلت شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین نقش معنوی روحانیون رزمنده در جبهه ها و تأثیر آنها در تبیین اهمیت ولایتمداری و اشاعه فرهنگ جهاد و شهادت را از مهم ترین کارکردهای حضور روحانیت در جبهه ها دانست و گفت: آمار شهدای روحانی نسبت به تعدادشان از همه اقشار در تاریخ قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیشتر است، بنابراین اگر روحانیون در میانه میدان قرار نمی گرفتند، هدایت‌ها صورت نمی‌گرفت و چه بسا اتفاقات دیگری رقم می خورد.

وی افزود: وسعت جنگی که در سال 59 برای به زانو در آوردن انقلاب اسلامی نو پای مردم ایران به راه انداخته شد 1200 کیلومتر مرز از جنوب تا غرب ما را تشکیل می داد که رهبری مقتدرانه و حکیمانه امام خمینی(ره) در هدایت مردم و قاطعیت ایشان در برخورد با دشمن، از مهم ترین دلایل پیروزی ملت ایران بر متجاوزان بود.

حجت الاسلام والمسلمین صابری نیا، نقش مردم در دفاع مقدس را بر هم زننده معادلات جهانی دانست و عنوان کرد: مردم صف به صف، از زن و مرد، پیر و جوان در کنار هم  قرار گرفتند و با نثار جان و مال خود سرمایه های عظیم نیروی انسانی بودند که قدرت و مقبولیت نظام در مشارکت و ولایت پذیری آنها در بزنگاه های دوران مبارزه با طاغوت و بعد از پیروزی  تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه به حضور جوانانی در جبهه های دفاع مقدس اشاره کرد که بعضا سال های متمادی در جبهه های حق علیه باطل حضور داشتند و آنها را بازوی قدرتمند رهبری و ولایت نامید و اظهار داشت: این جوانان در کنار حمایت های معنوی و مادی پدران و مادران، همسران و فرزندان خود حماسه های بی نظیری را خلق کردند و جهانیان انگشت تعجب از این همیت و عزت و قدرت به دندان گزیدند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین(ع) بیان داشت: تقدیم 36 هزار دانش آموز شهید در طول هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده آمار بالای مشارکت جوانان در دوران دفاع مقدس بود، تا تاریخ برقرار است، نظام جمهوری اسلامی به خاطر همیت مردم و جوانانش در مقابل استکبار جهانی سربلند خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به به آغاز هفته دفاع مقدس و تأکید بر لوزم پاسداشت این هفته، گفت: انتقال فرهنگ جهاد و شهادت به نسل های سوم و چهارم انقلاب اسلامی به عنوان سرمایه ای بی بدیل برای کوتاه کردن دست نظام سلطه باید رأس العین قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صابری نیا با بیان اینکه تبیین واقعیت های جنگ تحمیلی برای نسل جوان برکات زیادی به ارمغان خواهد آورد، گفت: راهیان نور بهترین بستر برای انتقال مفاهیم ارزش های دفاع مقدس مخصوصا فرهنگ جهاد و شهادت است چه بسا افراد با دیدگاه های متفاوت به مناطق عملیاتی رفته و به برکت وجود معنوی شهدا با ذهنی بصیر و پاک از این سفر بر می گردند.

وی تصریح کرد: با معرفی، تبیین و تعمیق فرهنگ جهاد و شهادت، دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران نه تنها جرأت بداندیشی نسبت به آنها را نداشته بلکه می‌فهمند تنها خود را به دردسر می اندازند زیرا ملت آن را خنثی کرده و بی آبروی شان خواهند کرد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین(ع) فرهنگ جهاد و شهادت را برگفته از فرهنگ اهل بیت دانست و گفت: حضور جوانان نسل سومی در دفاع از حریم آل الله نشان دهنده  تداوم و تعمق این فرهنگ در باورهای مردم و به تعبیر امام خامنه ای نشان دهنده رویش نظام مقدس جمهوری اسلامی  است.

وی در بخش دیگر صحبت های خود به برنامه های ناحیه مقاومت بسیج حضرت امیرالمؤمنین اشاره کرد و گفت: برپایی نمایشگاه های متعدد غیر مترکز و همچنین نمایشگاه متمرکز با عنوان «آتش به اختیار» که با غرفه های متعدد به موضوعات مختلف می پردازد از مهم ترین برنامه های این ناحیه است.

حجت الاسلام والمسلمین صابری نیا بیان داشت: آنچه امروز تمام نقشه های شوم استکبار جهانی برای زیر سلطه کشاندن نظام مقدس جمهوری اسلامی را نقش بر آب کرده است، ولایتمداری، حفظ ارزش های انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت بوده است لذا دور شدن از این موارد نظام سلطه را برای رسیدن به اهداف خود امیدوار خواهد کرد.

وی در پایان خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: امروز دشمن مستکبر تمام سرمایه و وقت خود را برای نابودی مهم ترین عناصر نظام جمهوری اسلامی یعنی جوانان، به کار گرفته است اما به برکت جوانان بصیرت و ولایت مدار ایران اسلامی و رهبری امام خامنه ای هیچ غلطی نتوانسته و نمی توانند بکنند و تهاجمات آنها سبب استوار شدن بیش از پیش ملت شریف و مجاهد و شهید پرور ایران اسلامی شده است./966/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات