۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۲۶۱۸۳

اخبار فرهنگی اجتماعی رسا در هفته‌ای که گذشت

برندسازی فاجعه‌ای برای جامعه، حیواناتی که جای فرزندان را می گیرند، قضاوت‌های خانمان سوز، مدگرایی به شرط سبک زندگی اسلامی، دغدغه‌ای برای قاب سینما بخشی از عناوین مهم سرویس فرهنگی اجنماعی در هفته گذشته است.
فرهنگی اجتماعی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، برندسازی فاجعه‌ای برای جامعه، حیواناتی که جای فرزندان را می گیرند، قضاوت‌های خانمان سوز، مدگرایی به شرط سبک زندگی اسلامی، دغدغه‌ای برای قاب سینما بخشی از عناوین مهم سرویس فرهنگی اجنماعی در هفته گذشته است که بیشتر به مسائل و مشکلات خانواده ها در جامعه امروز پرداخته شده است.

در بخشی از این مطالب ارائه شده به مسأله مد و مدگرایی اشاره شده است چراکه امروز بیشترین دغدغه جوانان دنبال کردن مد جدید و بروز است و دوست دارند به هر نحوی که شده از لحاظ مدگرایی از دوستان خود سبقت بگیرند و در جامعه خودنمایی کنند با این وجود باید ریشه این رفتار جوانان امروز را ارزیابی و مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است از آنجایی که دین مقدس اسلام یک دین جامع و کامل است با مد و مدگرایی مخالف نیست چرا که فطرت انسان نیازمند تنوع و نشاط روحی است؛ بلکه اسلام مد را در یک چهارچوب برگرفته شده از سیره پیشوایان و اهل بیت(ع) تعریف کرده است تا جوانان مد اسلامی را جایگزین مد غربی قرار دهند.

با توجه به مسائل و مشکلات گوناگون جامعه سرویس فرهنگی اجتماعی به موضوعات مختلف از جمله آسیب های نگهداری حیوانات در خانه هم پرداخته است که در ذیل به آن اشاره شده که آنها را با هم می خوانیم.

برندسازی فاجعه‌ای برای جامعه

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان مرکزی گفت: امروز خانواده های جامعه اسلامی به شدت درگیر صنعت مدگرایی هستند که اثرات جبران ناپذیری بر اقتصاد، فرهنگ و بنیان خانواده ایرانی اسلامی برجای می گذارد.

ادامه مطلب...

حیواناتی که جای فرزندان را می گیرند

نگهداری حیواناتی مانند سگ در منزل به ویژه در مجتمع های مسکونی، به دلیل عدم همخوانی با فرهنگ ایرانی اسلامی، عموماً با نارضایتی همسایه ها و افراد حاضر در مکان های عمومی روبه‌رو می شود.

ادامه مطلب...

قضاوت‌های خانمان سوز

منشأ معضل اجتماعی قضاوت عجولانه یا ناعادلانه که روابط را منحط و ارحام را منقطع می‌کند، چیزی جز خود حق انگاری مطلق نیست.

ادامه مطلب...

مدگرایی به شرط سبک زندگی اسلامی

مد و ایجاد تنوع و تحول در زندگی فردی و اجتماعی افراد بسیار مؤثر بوده که موجب نشاط، امیدواری و تحکیم پایه های زندگی و شور و شوق در ادامه زندگی می شود.

ادامه مطلب...

دغدغه‌ای برای قاب سینما

امروز رابطه نهاد دین با رسانه و سینما نباید از جانب افراط و تفریط صورت بگیرد. وقتی آیت الله جوادی آملی فرمود: اگر کسی به صورت پیامبر در این عصر مبعوث می‌شد، گزاف نبود که با زبان هنر سینما بیاید.

ادامه مطلب...

بایسته‌های جراحی در پزشکی سنتی و مدرن

حکمای طب سنتی در مواجهه با بیماری تأکیدشان بر این بوده است که در صورت امکان با اصلاح سبک زندگی و با استفاده از داروهای گیاهی بیماری را درمان کنند.

ادامه مطلب...

جای خالی سینمای ملی و مستقل

امروزه سینما وظیفه ای فراتر از کارکردهای ذاتی هنری و رسانه ای خود دارد که می تواند با بهره گیری از ظرفیت های تصویری و هنری خود، خاکریزهای فکری و فرهنگی و تمدنی دشمن را تسخیر کند.

ادامه مطلب...

عقلانیت انقلابی شرط مهم تحقق دولت اسلامی

مفهوم انقلابی‌گری در تعابیر رهبر معظم انقلاب بسیار فراتر از انقلابی‌گری به معنای صرفا یک پدیده و کنش اجتماعی در برابر نظام سیاسی حاکم است.

ادامه مطلب...

بالاتر از شهادت

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: خيلي از اين جوان ها، حالا چه طلبه، چه دانشجو و يا نيروی بسيجی دعا می ‌كنند كه توفيق شهادت نصيبشان بشود. خب اين دعای خوبی است. اما اگر آدم بداند بالاتر از شهادت نصيبش مي‌شود خب چرا آن را دعا نكند.

ادامه مطلب...

فقها و غدیر

نقش فقهای شیعه تا به حال در بزرگداشت عید بزرگ غدیر مورد دقت قرار نگرفته است. آنچه می‌آید تلاش علمی این دانشمندان را در قبال این حادثه عظیم بازگو می‌کند.

ادامه مطلب...

اطعام و افطاری در فرهنگ غدیر

متأسفانه فضیلت روز غدیر آنچنان که شایسته است شناخته شده نیست، شاید خیلی‌ها ندانند که روز غدیر از شب قدر و فطر برتر است. روزه این روز معادل روزه عمر دنیا ذکر شده است.

ادامه مطلب...

گفتنی است یکی دیگر از مطالب مهمی که در این هفته مطرح شد موضوع هنر و سینما بود که امروزه چقدر می توان از آن در انتقال و فهم مطالب دینی استفاده کرد و برای قشر جوان بسیار تأثیرگذار و ماندگار است./۱۳۲۵/پ۲۰۴/س

ارسال نظرات