۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۵۲۶۰۸۲
حجت الاسلام طوبایی مطرح کرد؛

خانواده ایرانی قربانی سبک زندگی لیبرال

کارشناس عرصه دین و رسانه فردگرایی را عامل تخریب خانواده دانست و گفت: نتیجه ترویج اندیشه لیبرال در جامعه از هم گسیختگی خانواده ها و ترویج ازدواج های نامشروع است.
حجت الاسلام احمد طوبایی

حجت الاسلام احمد طوبایی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نقش اشاعه فرهنگ لیبرال در آسیب رساندن به بنیان خانواده ایرانی اظهار داشت: لیبرالیسم یک نوع تفکری است که بر مبنای فردگرایی و فردمحوری در اندیشه غربی بنا شده است و به معنای این است که هر انسان باید انواع آزادی‌ها را در جامعه داشته باشد.

مدیر مطالعات فرهنگی اجتماعی و بین المللی دین و رسانه با بیان این که بین اندیشه اسلامی و اندیشه غربی تفاوت هایی وجود دارد، گفت: ما در اسلام حد و حدودی داریم و آزادی را به معنای آزادی از اسارت نفس معنا می کنیم نه به معنای بی بندوباری و لذت جویی.

طوبایی خاطرنشان کرد: آنچه در آیات قرآن در رابطه با آزادی بیان شده است این است که خدا انواع لذت‌های حلال را برای انسان فراهم کرده است و هیچ مانعی وجود ندارد که انسان از لذت های حلال برخوردار باشد.

وی با بیان این که چیزی که الان در جوامع غربی شاهد هستیم گسترش بی بندوباری و ولنگاری است، افزود: با گسترش این فرهنگ نظام خانواده از هم می پاشد و الان ما شاهد ترویج ازدواج های سفید هستیم که زن و مرد با هم زندگی می کنند و ارتباط جنسی دارند بدون این که ازدواجشان در جایی ثبت شود و هیچ کدام هیچ مسؤولیتی در قبال این زندگی نمی پذیرند و فرزندی که از این ازواج متولد می شود هم هیچ هویتی ندارد.

حجت الاسلام طوبایی ازدواج سفید و دیگر انواع غیرمشروع ازدواج را ناشی از اشاعه فرهنگ لیبرالیسم در ایران دانست و خاطرنشان کرد: طلاق در این ازدواج ها بسیار آسان است و وقتی طلاق صورت می گیرد دو طرف هیچ مسؤولیتی را در قبال هم نمی پذیرند و این می تواند آسیب هایی را برای خود فرد و جامعه به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این که امروز طلاق های عاطفی و طلاق های توافقی در ایران رو به افزایش است، افزود: نتیجه طلاق هایی که ناشی از رعایت نکردن موازین اخلاقی و اسلامی در جامعه است افزایش فرزندان طلاق و لذت نبردن از زندگی خوب و سالم و محرومیت از خانواده سالم است.

مدیر مطالعات فرهنگی اجتماعی و بین المللی دین و رسانه اظهار داشت: آزادی به معنای لیبرال دموکراسی غربی چه از نظر اجتماعی و چه از نظر سیاسی مورد حمایت و تأیید اسلام و به خصوص مذهب تشیع نیست و بنیان خانواده که در اسلام هسته اصلی جامعه را تشکیل می دهد را متزلزل می کند./843/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات