۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۵۲۶۰۳۹

اجرای روخوانی نمایشی «نمایشنامه ضیافت» در مدرسه اسلامی هنر

روخوانی نمایشی «نمایشنامه ضیافت» اثر بهرام بیضایی از سوی خانواده هنری تبلیغی عقیق به مدت سه روز در مدرسه اسلامی هنر قم اجرایی می شود.
نمایشنامه ضیافت نمایشنامه ضیافت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، روخوانی نمایشی «نمایشنامه ضیافت» از سوی خانواده هنری تبلیغی عقیق و به سفارش مدرسه اسلامی هنر برپا می شود.

«نمایشنامه ضیافت» عنوان اثر هنری بهرام بیضایی است که به کارگردانی اسماعیل عظیمی تولید شده است و در این نمایشنامه آقایان محمدصادق مقدسیان، سعید نیکخو و اسماعیل عظیمی نقش آفرینی می کنند.

خانواده هنری تبلیغی عقیق، مدرسه اسلامی هنر و سینما آیه نیز در تهیه و تولید این اثر نمایشی همکاری داشته اند.

این نمایشنامه با هدف آشنایی بیشتر طلاب و علاقه مندان به تئاتر، با نویسندگان و فضای نمایشنامه خوانی ترتیب داده شده و به صورتی اجرا می شود که مخاطب با یک نمایش صحنه ای واقعی رو به رو شود.

«نمایشنامه ضیافت داستان شبان(چوپان) و دهباشی(ارباب) را در یک روستا به نمایش در می آورد که چوپان از محبوبیت ویژه ای بین اهالی روستا برخوردار است و این امر ارباب را بسیار نگران کرده است.

از این رو دهباشی(ارباب) به فکر چاره ای می افتد تا به نحوی از محبوبیت شبان(چوپان) در نزد مردم روستا بکاهد و در همین راستا دست به کارها و اقداماتی می زند که...».

مخاطب با تماشای نمایشنامه ضیافت که اثری آئینی و اسطوره ای است می تواند در کنار سرگرمی و بهره مند شدن از متن داستان با فضای تصویری و میزانسن نمایشنامه خوانی نیز آشنا شود.

«نمایشنامه ضیافت» قرار است درروزهای 26، 27 و 28 شهریورماه جاری(یکشنبه تا سه شنبه) از ساعت 18 آغاز و تقدیم علاقه مندان  و دوستداران عرصه هنر شود.

علاقه مندان برای تماشای این اثر می توانند در سالن سینما آیه مدرسه اسلامی هنر واقع در قم، خیابان بسیج(هنرستان)، نبش کوچه 20 حضور یابند./907/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات