۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد خبر: ۵۲۶۰۰۱
نماینده ولی فقیه در استان لرستان:

سوگواری ایام محرم باید سبب اصلاح اخلاق اجتماعی شود

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه سوگواری‌های ایام محرم باید سبب اصلاح و ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی شود، گفت: فرهنگ عاشورا امانتی بزرگ در دست شیعیان است که باید از ورود خرافات و بدعت‌ها به آن جلوگیری کنند.
نماینده ولی فقیه در استان لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از مهدی‌شهر، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی امام جمعه خرم آباد شب گذشته در گردهمایی بزرگ مسؤولان هیأت مذهبی شهرستان مهدی‌شهر با عنوان منادیان محرم در محل حسینیه فولاد محله برگزار شد، تبیین و تعمیق اهداف نهضت عاشورا را به عنوان الگوی دینداری و عزت‌مداری وظیفه فعالان هیأت مذهبی به عنوان پرچمداران رهروی راه سیدالشهدا(ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش باید همراه با عقل و منطق و ادب و احترام باشد تا شور و شعور حسینی باهم آمیخته شود، افزود: داشتن انگیزه‌های خدایی، اخلاص در عمل، دعوت به دینداری و توحید، پرهیز گناه و رواج بدعت‌‌ها و بصیرت افزایی شاخصه‌های یک عزاداری شایسته فرهنگ عاشورا است.

امام جمعه خرم آباد داشتن نیات خالص و خدایی، اهدافی الهی و روش مبارزه اخلاقی را از اصول قیام امام حسین(ع) برشمرد که باید در اخلاق و سبک زندگی پیروان و دوستداران آن حضرت نهادینه شود، خاطر نشان کرد: قیام اباعبدالله الحسین(ع) و فرهنگ عاشورا از رفیع‌ترین قله‌های تاریخ بشریت است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی از روحانیان، مبلغان، مداحان و فعالان هیأت مذهبی خواست تا از فرصت مجالس پرشور و معنوی محرم و صفر برای معرفی درس‌های بسیار قیام کربلا به عنوان الگویی برتر بهره ببرند و اضافه کرد: سوگواری‌های ایام محرم باید سبب اصلاح و ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی شود.

وی قیام امام حسین(ع) را موجب برکتی الهی برای بشریت و سیره آن حضرت را راهی نورانی برای ارتباط انسان‌ها با خداوند متعال عنوان کرد که شیعیان، مسلمانان و همه ابناء بشر باید در این راه مقدس و معنوی قدم بردارند و اظهار داشت: فرهنگ عاشورا امانتی بزرگ در دست شیعیان است که باید از ورود خرافات و بدعت‌ها به آن جلوگیری کنند و اصول این مکتب را در زندگی خود بکار بندند./977/پ204/ب1

ارسال نظرات