۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۵۲۵۹۸۶
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور مطرح کرد؛

رمز موفقیت رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از روحیه و معنویت به عنوان رمز موفقیت رزمندگان در عرصه دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت(ع) نام برد.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در یادواره یکصد شهید مسجد جامع قم که شب گذشته در این مسجد برگزار شد، با اشاره به اینکه پیروزی در جنگ مرهون عوامل فیزیکی و مادی و یا متافیزیک و معنوی است، گفت: آنچه که برای رمز موفقیت در عرصه دفاع مقدس و امروزه هم در عرصه دفاع از حریم اهل بیت(ع) می توان به آن اشاره کرد، عوامل روحی و معنوی است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی، همه دنیا در برابر ایران ایستاده بودند، اظهار داشت: امروزه می دانیم که داعش از سوی 106 کشور پشتیبانی می شود که در رأس آنها آمریکا است؛ غربی ها در اصل به تکفیری های داعش کمک می کنند، اما در ظاهر خود را مدافع حقوق بشر می دانند و علیه تروریست ها سخن به زبان جاری می کنند.

وی ادامه داد: همه ما شاهدیم که داعشی ها علی زغم امکانات مادی فراوانی که دارند، در سوریه مغلوب قدرت معنوی مدافعان حرم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور عنوان داشت: امروزه برخی معتقدند که اگر جنگ شود دیگر جوانان به صحنه نمی آیند، در پاسخ به آنها باید گفت که نگاهی به مدافعان حرم بیندازید تا بدانید که جوانان حاضر هستن پای ارزش های معنوی از جان خود بگذرند؛ فرهنگ عاشورا، شهادت طلبی، ایثار و اخلاق از جمله عوامل معنوی است که دشمنان از آنها بی بهره اند.

عضو کمیسیون امینت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ولایتمداری در جامعه امروزی، اطاعت محض از ولی فقیه است، ابراز داشت: کسانی که می گویند امام خمینی(ره) را قبول دارند، اما از رهبر معظم انقلاب فاصله می گیرند، ولایتمدار نیستند.

وی افزود: امروزه جامعه اسلامی باید نسبت به مسأله ولایتمداری بیشتر توجه داشته باشد، چون هر کجای تاریخ را که بنگریم، در هر مقطعی که امام محوری پررنگ شد و تجسم پیدا کرد، آن جامعه به شکوفایی، ارتقا و عزت رسید.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنور در پایان خاطرنشان کرد: اگر در جنگ تحمیلی ما توانستیم در برابر همه جهان ایستادگی کنیم بخاطر این بود که مردم ولایتمدار بودند، چراکه بارزترین ویژگی رزمندگان دفاع مقدس ولایتمداری بود./841/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات