۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: ۵۲۵۹۶۸
رییس دانشکده اصول الدین الازهر:

شیخ الازهر هیچ حقوقی از دولت دریافت نمی‌کند

رییس دانشکده اصول الدین الازهر تاکید کرد که شیخ الازهر هیچ حقوقی را از دولت به عنوان شیخ الازهر دریافت نکرده و به صورت قربة الی الله مشغول به فعالیت است.
احمد طیب

به گزارش خبرگزاری رسا، عبدالفتاح العواری رییس دانشکده اصول الدین الازهر با حضور در شبکه ماهواره‌ای العاصمه نسبت به شایعه درآمد بالای شیخ الازهر واکنش نشان داد.

العواری در پاسخ به سوال یکی از منتقدان شیخ الازهر گفت: احمد طیب تا به امروز هیچ درخواستی از دولت برای حقوق و درآمد نداشته است زیرا وی برای رضای خدا در این منصب فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به مساله تصحیح گفتمان دینی افزود: مساله بازنگری در گفتمان دینی علاوه بر بُعد دینی دارای بعد اقتصادی و رسانه‌ای نیز است. آن بخش از این موضوع که مرتبط با الازهر بود تا به امروز پیشرفت مناسبی داشته است.

رییس دانشکده اصول الدین الازهر خاطر نشان کرد: اعزام مبلغان دینی به مراکز و نهادهای مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی نشان از اهتمام الازهر به موضوع تصحیح و بازنگری در گفتمان دینی دارد و الازهر تا به امروز در این زمینه نقش مثبتی را ایفا کرده است.

گفتنی است چندی پیش خبری در شبکه‌های مجازی مبنی بر میزان درآمد شیخ الازهر منتشر شد که واکنش‌های مختلفی را به همراه داشت.

برخی شخصیت‌های دینی نیز بارها تاکید کردند که احمد طیب هیچگاه به جایگاه شیخ الازهر به عنوان منبعی برای کسب درآمد نظر نکرده و از زمان انتخاب به عنوان شیخ الازهر تا کنون به صورت قربة الی الله مشغول به فعالیت است./981/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات