۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۲۵۹۶۶
رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی:

رسالت امروز امت اسلامی، تبیین ابعاد شخصیتی امیرمومنان است

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: امیر مومنان(ع) به عنوان شخص اول واقعه مباهله الگوی کامل انسانیت بوده و رسالت امروز ما نیز تبیین دقیق ابعاد شخصیتی ایشان است.
حسن زاده

حجت الاسلام مهدی حسن زاده، رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با گرامیداشت سالروز مباهله، ارزش این واقعه را در تاریخ همچون واقعه درخشان غدیر دانست و گفت: واقعه مباهله سند هویت شیعه است همانگونه که ذات اقدس الهی نیز از آن در قرآن مجید یاد کرده است.

وی با بیان این که بنا به اعتقاد تشیع و تسنن امیر مومنان(ع) نفس جان پیامبر(ص) است و مفتخریم که امام، پیشوا و مقتدای ما کسی است که در صفحات زرین تاریخ درخشیده و در واقعه مباهله نیز نقش اصلی را داشته تصریح کرد: با این که عده ای از دشمنان از روی عناد و دشمنی و جمعی از دوستان نیز از روی تقیه نمی خواستند تا معارف ایشان پخش شود، اما با لطف و عنایت خداوند این فضائل از انحصار خارج و عالم گیر شد.

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی با بیان این که امیر مومنان(ع) به عنوان شخص اول واقعه مباهله الگوی کامل انسانیت است که رسالت امروز ما نیز تبیین دقیق ابعاد شخصیتی ایشان است، ابراز کرد: باید تلاش کنیم تا از سیره این امام همام در طول زندگی بسته به شرائط و اقتضائات زمان الگو بگیریم.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه با بیان این که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی امروز در قله های دانش و آگاهی هستند و با این معرفت امت اسلامی را به بهره گیری از سیره علی بن ابی طالب(ع) رهنمون می سازند، خاطر نشان کرد: امت اسلامی باید با تبعیت از دستور ولایت، روش و منش این خورشید تابان را در زندگی خویش پیاده کنند./864/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات