۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۵۲۵۹۴۸
حجت الاسلام پناهیان:

تقواپیشگی از ویژگی های جامعه ایمانی است

حجت الاسلام پناهیان با اشاره به ضرورت تقوا پیشگی امت اسلامی در جامعه ایمانی، گفت: باید ضریب تقوا را در جامعه بالا برد همانطور که در قرآن ۱۳ مرتبه توصیه به ایمان شده که ۱۱ مرتبه آن خطاب به مومنان است.
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، عضو هیات امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان ظهر امروز در همایش طلایه داران هدایت مبلغان اعزامی در ماه های محرم و صفر در مدرسه علمیه آیت الله خویی گفت: مخاطبان خودمان در جامعه یعنی امت اسلامی را باید با ایمان فرض کرد و آنها را به تقوای الهی دعوت کرد.

وی با اشاره به ضرورت تقوا پیشگی امت اسلامی در جامعه ایمانی تصریح کرد: باید ضریب تقوا را در جامعه بالا برد همانطور که در قرآن 13 مرتبه توصیه به ایمان شده که 11 مرتبه آن خطاب به مومنان است و ایمان یک بحث سیاسی است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان این که همه کارهای پیامبر(ص) در طول تاریخ سمت و سوی سیاسی داشت که این را می توانید از سیره ایشان درک کنید، خاطرنشان کرد: به واقع طلبه ای که در شرائط و اقتضائات امروز جهان با این حجم پیچیدگی سیاسی حرف نزند دین ندارد و ما باید اسلام سیاسی را در جامعه نهادینه کنیم.

وی با بیان این که امروز در حوزه های علمیه درس هایی خوانده می شود که تا زمانی که به منصه ظهور و عمل در جامعه نرسد کاربردی ندارد، اظهار کرد: به عنوان نمونه در مورد علم کلام حدود ده سال درس می خوانیم در حالی در طول عمر خود ممکن است مدت کوتاهی نیز درگیر علم کلام نشویم و یک درصد هم در جامعه مصرف نداشته باشد.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه علم حوزویان در مخاطب شناسی ضعیف است، افزود: امام صادق(ع) گفتند که اگر مردم می دانستند مردم چگونه آفریده شده اند هیچ کسی را سرزنش نمی کردند یعنی باید یک طلبه و مبلغ بتواند به مخاطب شناسی قوی دست پیدا کند و مخاطبان خود را از وجوه مختلف بشناسد.

عضو هیات امنای حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان با بیان این که هر روحانی و مبلغ باید یک روان شناس و مخاطب شناس نیز باشد، ادامه داد: انواع انسانها را باید بشناسیم یا انواع انگیزه های بی حجابی را که مهمترین آن احساس نیاز به احترام است در نظر بگیریم و در مواعظ خود طوری سخن گفته و عکس العمل نشان دهیم که مخاطب خود به خود جذب شود./864/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات