۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۵۲۵۹۲۹
امام جمعه اردبیل:

امر به معروف بزرگترین بیعت با امام حسین است

امام جمعه اردبیل امر به معروف و لزوم رهبریت حاکم صالح را رکن اصلی قیام امام حسین دانست و گفت: بزرگترین بیعت با امام حسین این است که در اول محرم با حضرت عهد ببندیم که در برابر منکرات، تغییر رفتار داشته باشیم.
آیت الله عاملی، امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم، خاطرنشان کرد: طبق روایات، ثواب حضور در عزای امام حسین (ع) محیرالعقول است.

وی روح عزاداری را در توجه به هدف و مرام امام حسین (ع) دانست و افزود: امر به معروف و لزوم رهبریت حاکم صالح، رکن اصلی قیام امام حسین (ع) است.

امام جمعه اردبیل، تصریح کرد: بدون امر به معروف و نهی از منکر امکان ورود به اردوگاه امام حسین (ع) نیست، بزرگترین بیعت با امام حسین (ع) در اول محرم این است که با حضرت عهد ببندیم که در برابر منکر تغییر رفتاری داشته باشیم و این تغییر از هزاران ساعت عزاداری ارجح است چرا که عزاداری مقدمه همین فریضه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان از شعراء، مداحان و عزاداران خواست با پالایش شعر و مداحی و عزاداری، از هرگونه عمل با سخن بی اساس، فرصت شماتت و اهانت و تحقیر را از دشمنان اهل بیت (ع) سلب کنند.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها از حضور وزیر راه و شهرسازی در استان اردبیل و مشاهده مشکلات مربوط به راه و شهرسازی از نزدیک تشکر کرد و گفت: حضور وزیر محترم فرصت خوبی بود تا نیازهای اصلی و اساسی استان در حوزه راه و شهرسازی به ایشان منعکس شود.

وی افزود: اینجانب سخن خودم را با ایشان از بیله سوار شروع کردم و به اطلاع ایشان رساندم که وضع ناشایست جاده های بیله سوار و گرمی، غرور مقدس اهالی و بلکه ملت ما را شکسته است، مقایسه راه های دو طرف، وهن بزرگ برای کشور و دولت و منشأ خطر امنیتی است. همچنین با ایشان مطرح شد که شهرستان پارس آباد با رشد سریع به دومین شهر استان تبدیل شده و با سرازیر شدن سه هزار میلیارد تومان برای مهار آب های مرزی گرمی، بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز حجم تردد در جاده های منتهی به پارس آباد مخصوصا جاده مشکین شهر به پارس آباد بسیار پرمخاطره شده و مدام تلفات می گیرد و اینجانب با شنیدن هر تصادف و داغدار شدن هر خانواده، خود را صاحب عزا دانسته و احساس حقارت و شرمندگی و قصور، تمام وجودم را فرا می گیرد. از این رو دو بانده شدن جاده مشکین شهر پارس آباد از مطالبات حیاتی ما است.

امام جمعه اردبیل، ادامه داد: یکی از مهم ترین محل های تفریح و سیاحت اهالی مکرم و معظم آذربایجان شرقی و بلکه آذربایجان غربی، سرعین و آستارا است و این باعث ترافیک بسیار شدید و حتی گاهی انسداد در جاده نمین آستارا می شود؛ به همین جهت احداث باند دوم این جاده از مطالبات اصلی اهالی استان است همچنان که مسؤولین آذربایجان شرقی دقیقا به همین جهت اقدام به دو بانده کردن مسیر بستان آباد به سراب کرده اند.

وی در ادامه گفت: استان اردبیل به طور متوازن پیشرفت نکرده و جنوب استان با محرومیت و مهاجرت تکان دهنده مواجه است و در این خصوص احداث جاده خلخال به ماسوله و درّام به طارم موجب رونق گردشگری و صنعت توریسم در این منطقه خوش آب و هوا خواهد بود. همچنبن با بیان حجم زیاد تردد و حادثه خیز بودن جاده سرچم به تکمیل باند دوم این جاده تاکید شد.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه سخنان خود گفت: همچنین بیان شد که استان اردبیل با دارا بودن بیش از 60 آب گرم معدنی در دامنه سبلان، استعداد فوق العاده برای سرمایه گذاری در بخش توریستی دارد و اگر کمربند توریستی سبلان که از سرعین شروع شده و به مشکین شهر ختم می شود، تکمیل و زیرساخت های سرمایه گذاری فراهم شود، قطعا استان از انقلاب اقتصادی برخوردار می شود.

وی افزود: در نهایت بر ذهنیت منفی اهالی استان نسبت به عملکرد دولت در خصوص راه آهن و تبعیض بین استان ها اشاره شد و اینکه اگر خزانه خالی است باید برای تمام استان ها خالی باشد و جناب وزیر با بیان اینکه راه آهن اردبیل به هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد، پیشنهاد دادند که راه آهن اردبیل از طریق صندوق توسعه ملی حمایت مالی شود و اظهار داشتند در این خصوص ما اقداماتی انجام داده ایم و شایسته است نماینده ولی فقیه از طریق مکاتبه با مقام معظم رهبری، اجازه استفاده از صندوق را اخذ کنند.

آیت الله عاملی با بیان موافقت خود با این پیشنهاد، اظهار داشت: اینجانب ضمن موافقت با این پیشنهاد، در این خصوص ضرورت موضوع را با معاون اول رئیس جمهور نیز در میان خواهم گذاشت و جناب وزیر نیز قول دادند که در این خصوص از هیچ تلاشی مضایقه نخواهند کرد و پیشنهاد دادند که موضوع راه آهن را در معیت نماینده ولی فقیه در استان، در تهران به طور مشترک پیگیری کنند./937/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات