۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵
کد خبر: ۵۲۵۹۰۱
عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی:

بحران مدگرایی با ارتقای رشد عقلانی جامعه و معرفی الگوی صحیح مدیریت می شود

حجت الاسلام فیض آبادی با بیان اینکه مد به خودی خود ایرادی ندارد اما مدگرایی به صورت یک عادت غلط و زیاده خواهی، مذموم است، ارتقای رشد عقلانی جامعه و معرفی الگوی صحیح مطابق با نظام ارزشی جامعه را از راهکارهای مدیریت بحران مدگرایی معرفی کرد.
مدگرایی

حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی، عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به ابعاد مدگرایی گفت: به محض شنیدن نام مد، غالبا ذهن ما به سمت مدل لباس یا مو می رود در حالی که مدگرایی یک تقلید کورکورانه در همه ابعاد زندگی است.

وی تصریح کرد: مد به خودی خود ایرادی ندارد اما مدگرایی به صورت یک عادت غلط و زیاده خواهی، مذموم ونشانه ضعف شخصیت افراد و اعتماد به نفس پایین آن ها است.

حجت الاسلام فیض آبادی افزود: مد و مدگرایی پدیده ای وارداتی واز پیامدهای توسعه با مدل غربی است و امروزه سینما، تلویزیون و بیلبوردهای تبلیغاتی بیش از هرچیز به این پدیده دامن می زنند. در حالی که اگر توسعه اسلامی و بومی باشد، مد هم اسلامی خواهد بود.

استاد حوزه و دانشگاه، دنیاخواهی، تربیت نادرست در خانواده، عدم استقلال و ثبات شخصیتی، تغییر نظام های ارزشی در جامعه، بی خویتی و فخرفروشی را علل مدگرایی از دیدگاه قرآن برشمرد و گفت: با ارتقای رشد عقلانی جامعه و معرفی شیوه و الگوی صحیح مطابق با نظام ارزشی جامعه می توان مدگرایی را مدیریت کرد.

وی خاطرنشان کرد: برخی حتی در مصرفشان هم مدگرا هستند؛ مدگرایی حتی در سیاست و اقتصاد هم می تواند باشد مانند نماینده مجلسی یا وزیری که برنامه ندارد و از الگوهای غربی تقلید می کند.

حجت الاسلام فیض آبادی با بیان اینکه مدگرایی در زنان به دلیل احساس محوری آنان و نیازشان به خودنمایی، نمود اجتماعی بیشتری دارد، افزود: این به معنای نبود این پدیده در مردان نیست بلکه مردان هم در مواردی مانند خانه، شغل، ماشین و غیره به مد اهمیت می دهند.

عضو اتاق تبلیغ خراسان رضوی تأکید کرد: برای  کنترل بحران مدگرایی در جامعه  باید تولید فکر صورت گیرد زیرا کسی که به رشد فکری عقلانی رسیده باشد، تن به مدگرایی نمی دهد./930/ت302/ب1

ارسال نظرات