۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
کد خبر: ۵۲۵۸۷۰
حجت الاسلام والمسلمین محمودی:

هنرمندان حوزوی می توانند در جشنواره های فراحوزوی عرض اندام کنند

مسؤول امور هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: امروزه در هر کدام از رشته های تجسمی چندین هنرمند حوزوی داریم که می توانند در جشنواره های فراحوزوی و فراصنفی عرض اندام کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسن محمودی مسؤول امور هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسن محمودی در انتخابات سومین دوره هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در نگارستان اشراق برگزار شد، اظهار داشت: هر کسی که در این جریان کاندید می شود، در حقیقت جهاد می کند. نه تنها برای این افراد فایده مادی برای هیچ کسی ندارد، بلکه زمان آنها گرفته می شود و تلاش هایی باید انجام دهند، اما لطفش این است که دغدغه هنرمندان حوزوی همیشه دینی است، یعنی روح طلبگی در فعالیت های انجمن همیشه جاری است.

وی گفت: فعالیت هنرمندان حوزوی هنرهای تجسمی تابلوهای گل و بلبل نیست، آنها همیشه در صدد هستند که مناسبی دینی و مذهبی پیش بیاید یا انقلابی رسالتی پشت آن است که برای آن برنامه و ورکشاپ ها و نمایشگاه ها برگزار شده است؛ این جای خوش بختی دارد که فعالیت انجمن هنرهای تجسمی واقعا فعالیت فعالیت دینی و حوزوی است و سبقه حوزوی دارد و این خیلی خوب است.

مسؤول امور هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در گذشته کسانی که در جشنواره ها جایزه دریافت می کردند، هیچ کدام طلبه نبودند و برای فعالیت های قبلی ناچار بودیم فراتر از حوزویان کار کنیم، اما سعی کنیم که یک جریان دینی را به جامعه هنری منتقل کنیم اما به جایی رسیده ایم که نه تنها در رشته هنرهای تجسمی بلکه در هر کدام از رشته های تجسمی چندین هنرمند حوزوی داریم که هنرمندان مطرح در سطح کشوری هستند و این هنرمندان حوزوی کسانی هستند که می توانند در جشنواره های فراحوزوی و فراصنفی عرض اندام کنند، چرا که آثار حرفه ای دارند.

وی بر لزوم حمایت از طلاب هنرمند تأکید کرد و افزود: به جایی رسیده ایم که دیگر لزومی ندارد که مثلا ورکشاپ تکنیک برگزار کنیم؛ وجود طلاب هنرمند یک سرمایه است و مسئولان امر باید این سرمایه را جدی بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی به بازاریابی آثار طلاب هنرمند پرداخت و اظهار داشت: یک وجه انجمن این است که پشتیبانی صورت بگیرد و باید کار اقتصادی هنرهای تجسمی سامان پیدا کند و باید راهکار آن پیدا شود و بازاریابی در راستای عرضه فعالیت های هنری طلاب هنرمند صورت بگیرد.

مسؤول امور هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی گفت: باید روابط بین استانی با هنرمندان هنرمند هر چه پر رنگ تر شود. در این راستا پیشنهاد شد که در راستای ارتباط با هنرمندان حوزوی دیگر استان ها ورکشاپ های هنری از طریق ویدئو کنفرانس انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به اردوهایی نیاز داریم که به سابقه و پیشینه خود برگردیم؛ باید چندین اردو در سال گذاشته شود و ما آمادگی خود را در این راستا اعلام می کنیم که این اردو ها ثمراتی در پی خواهد داشت./۸۲۲/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات