۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
کد خبر: ۵۲۵۸۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری روحانیان از فضای مجازی برای تبیین اندیشه‌های اصیل اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از فضای مجازی به‌عنوان منبری جدید یاد کرد و گفت: باید طلاب و روحانیان از فضای مجازی برای تبیین و تبلیغ اندیشه‌های ناب اسلامی بیشترین بهره را ببرند.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب استان، با تأکید بر استفاده بهینه طلاب و روحانیان از فضای مجازی، اظهار داشت: فضای مجازی جامعه‌ای با ویژگی‌های خاص خود است که باید طلاب و روحانیان با دانش و آگاهی وارد این فضا شوند.

وی افزود: فضای مجازی مانند تیغ دو سر هم فرصت و هم تهدید است؛ ازاین‌رو در این فضا طلاب و روحانیان باید افزون بر اینکه دانش تبلیغ را داشته باشند باید روش تبلیغ را هم بدانند تا این فضا به فرصتی برای تبیین اندیشه‌های اصیل اسلامی تبدیل شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب تبیین اندیشه‌های ناب و اصیل اسلامی را سبب هدایت دینی جامعه دانسته‌اند که یکی از رسالت‌های طلاب و روحانیان به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در سال 91 در جمع طلاب و روحانیان با تأکید بر حضور فعال روحانیان در فضای مجازی، دفاع از مبانی دینی و نشر و ترویج اصول و ارزش‌های دینی در دنیا را وظیفه طلاب و روحانیان ذکر کردند.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر اهمیت حضور طلاب و روحانیان در فضای مجازی، تصریح کرد: منبر فضای مجازی با گستردگی روبه‌جلوی خود فرصتی است تا روحانیان و طلاب با پاسخ‌گویی منطقی و درست به پرسش‌ها و شبهات، بیش از پیش به اشاعه آموزه‌های دینی و فرهنگ ناب محمدی بپردازند.

وی با مقایسه منابر سنتی و فضای مجازی، خاطرنشان کرد: منبر یکی از قدیمی‌ترین و مؤثرترین ابزارهای تبلیغ دین است که عمق بسیار زیادی دارد و امکان ندارد کسی از پای منبر بدون نتیجه خارج شود؛ اما فضای مجازی هم با اینکه عمق کمتری دارد با سرعت چشم‌گیری در حال پیشرفت است.

حجت‌الاسلام خادمی اظهار داشت: با اینکه منابر سنتی از جایگاه شایسته‌ای در جامعه برخوردارند؛ اما فضای مجازی به‌عنوان منبری جهانی از ظرفیت بسیار بالایی برای رفع شبهات و پرسش‌های اعتقادی و دینی برخوردار است.

وی افزود: البته ورود طلاب و روحانیان به فضای مجازی باید با دانش، آگاهی و بصیرت علمی و دینی بالا همراه باشد تا در دنیای سرگردان مجازی جوانان و نوجوانان گمراه‌تر نشوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر ضرورت ورود طلاب و روحانیان در فضای مجازی، تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید با دانش و اطلاعات کافی از اصول و مبانی دینی و اسلامی از فرصت فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج دین مبین اسلام در اقصی نقاط دنیا استفاده کنند./9314/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات