۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۵۲۵۸۶۴
رییس دومین هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب:

کارگاهی برای فعالیت های هنری انجمن های طلاب راه اندازی شود

ایجاد ارتباط ما بین طلاب هنرمند سراسر کشور در فضای مجازی، تشکیل کارگاه های مهارت افزایی و جشنواره هنرهای تجسمی از جمله فعالیت های دومین دوره انجمن هنرهای تجسمی طلاب به شمار می رود.
حجت الاسلام والمسلمین سید محسن آزادی رییس دومین هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن آزادی عصر پنجشنبه در انتخابات سومین دوره هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم که در نگارستان اشراق برگزار شد، اظهار داشت: همه هنرمندان تلاش می کنند تا تشکلی داشته باشند، خدا سبب ساز است و جمعی از طلاب پس از پیروزی انقلاب تلاششان بر این بوده که از هنر انقلابی، اسلامی و حوزوی حمایت کنند که مرکز فرهنگی هنری به حمایت از این انجمن آمد.

وی گفت: اگر ما فعالیت های ارزشمند مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی را دور را دور از سوی یک دانشگاه یا مرکزی می دیدیم که در سال چهار پنج جشنواره برگزار می کند، می گفتیم که فعالیت های ارزشمندی انجام می دهد، اما این همه فعالیت همه از سوی مرکز فرهنگی هنری علی رغم کمبود بودجه صورت گرفته است.

رییس دومین هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب با تأکید حضور جهادی در صحنه های تبلیغی هنری تصریح کرد: روحیه لطیف و حساس و فوق العاده شکننده طلاب یک وظیفه ای برای ما به وجود می آورد که از این روحیه طوری استفاده شود که این ظرافت ها در آفرینش هنری به کار گیرد، نه در زودرنجی و گوشه نشینی ها؛ باید قهرمانانه تر و با روحیه جهادی در صحنه حاضر شویم.

وی درباره چهار دهه فعالیت انجمن های طلاب افزود: بر ما لازم است که به همه انجمن های طلاب بها دهیم و شکل گیری انجمن های طلبگی اتفاقی نیست که دو سه سال باشد فعالیت خود را شروع کرده باشد، بلکه دستاورد این انجمن نزدیک به 4 دهه فعالیت هنری طلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین آزادی اظهار داشت: راه طولانی را آمده ایم، امروز هنرمندانی که در شهرستان ها هستند، حسرت می خورند که در قم حضور ندارند که از این دور هم نشستن ها و برنامه ها بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: برای هنر حوزوی وقت بگذارید و با فعالیت های شخصی خود مرزبندی قائل باشید؛ نباید صلاح خود را در ترک و یا حضور در فعالیت ها ملاک بدانید بلکه باید با نیت خالص در این فعالیت ها حضور پیدا کرد.

رییس دومین هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب ضمن تشریح فعالیت های دومین دوره انجمن هنرهای تجسمی طلاب افزود: انجمن هنر های تجسمی طلاب در دوره دوم زحمات زیادی کشیدند و دو سال و اندی برنامه های خوبی در این انجمن انجام شد. یکی از فضاهایی که ایجاد کردیم و قبلا نبود، فضای مجازی بود که سبب شد طلاب هنرمند از سراسر کشور با هم در ارتباط باشند.

وی گفت: تشکیل کارگاه های مهارت افزایی، فعالیت دیگر این انجمن در دوره دوم بود؛ در مناسبت های مختلف شاهد بودید که با حضورتان از هنر حوزه صدایی در حمایت از عالمان قهرمان و مجاهد از جمله شیخ نمر و شیخ عیسی قاسم بلند می شد.

رییس دومین هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب تصریح کرد: این ها جدای از آن فعالیت های شخصی طلاب است؛ سفرهایی که اتفاق افتاد گروه عکاسی که در سفر به تهران از چند موزه بازدید داشتند؛ جلسات مشورتی میان طلاب برکاتی داشت که شاید برکات معنوی و هم افزایی ها بیش از آن بود که به ظاهر بخواهیم به چشم ببینیم.  

وی افزود: جشنواره هنرهای تجسمی دیگر گام بزرگی بود که از سوی انجمن هنرهای تجسمی برداشته شد؛ یک کار از طرف ما زمین مانده و یکی توقعی هم از مرکز داریم؛ آنچه از نظر ما با توجه به کمبود نیرو این کارها صورت نپذیرند، ساماندهی و سندسازی و تشکیل پرونده طلاب انجام بود که ان شاءالله در دوره سوم این اتفاق بیفتد.

حجت الاسلام والمسلمین آزادی گفت: آنچه از مرکز فرهنگی هنری توقع می رود و ما به دنبال آن هستیم و کمک شایانی به ما می کند، اختصاص مکانی برای فعالیت های انجمن ها است، در صورتی که در این مرکز یک کارگاه برای فعالیت های انجمن ها وجود ندارد.

رییس دومین هیأت مدیره انجمن هنرهای تجسمی طلاب تصریح کرد: پیشنهاد می دهم که انجمن هنرهای تجسمی علاقه مند است که یک جشنواره با همه شیرینی های آن برگزار نشود، اما یک ساختمانی برای فعالیت های مختلف هنرمندان حوزوی در رشته های گوناگون اجاره شود. اگر این فضا در اختیار ما بود قطعا فعالیت های بیشتری داشتیم./۸۲۲/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات