۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۵۲۵۸۴۹
در همایش «طب و تغذیه» بررسی شد؛

جایگاه مهم زنان در ترقی جامعه و اصلاح عادات نادرست اجتماعی

همایش «طب و تغذیه» به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در تالار قدس کتابخانه بارگاه منور رضوی برگزار شد.
همایش طب و تغذیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «طب و تغذیه» به همت مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی با حضور و سخنرانی حسین خیراندیش در محل تالار قدس کتابخانه بارگاه منور رضوی برگزار شد.

خیراندیش با بیان این که اصلاح جامعه در یک نگاه راهبردی وابسته به نقش آفرینی مثبت زنان جامعه است، اظهار کرد: اصلاح جامعه از زنان آغاز می شود که این مسأله هم مورد تأیید معارف دینی ماست و هم جامعه شناسان غربی و شرقی معتقدند که یک زن خوب بیش از یک مدرسه می تواند برای جامعه مفید واقع شود.

وی افزود: اگر بخواهیم جسمی رشید، قوی، با اراده، شجاع و مهربان داشته باشیم، باید زنان جامعه را نسبت به مسائل مرتبط با سلامت جسمانی آگاه کنیم. اگر بخواهیم جامعه را از نظر طب اصلاح کنیم، باید از زنان شروع کنیم.

این استاد طب سنتی با بیان این که کلید ترقی جامعه و دهانه هدایت جامعه به دست زنان است، بزرگ مردان تاریخ را تربیت یافته زنان بزرگ قلمداد کرد و یادآور شد: مردان بزرگ تاریخ مانند پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) تا شخصیت های بزرگی مانند امام خمینی(ره)، شهید بهشتی و سایر بزرگ مردان، توانایی های خارق العاده خود را از مادران شان آموخته بودند.

پیش از سخنرانی استاد خیراندیش، دستیار وی، خانم مجرد طی سخنانی به بیان بخشی از مهم ترین مسائل پیرامون طب سنتی پرداخت و اظهار کرد: مسائل مختلفی مانند نوع تغذیه، نوع لباس پوشیدن و این گونه موارد در سلامتی انسان و جلوگیری از ابتلا به بیماری ها تأثیرگذار است.

وی افزود: امروز متأسفانه غذاهایی وارد جامعه ما شده است که مورد استفاده کشورهای غربی است و ما نیز به دلیل حوصله کم، از آن ها استفاده می کنیم. این در حالی است که سلامت بدن به اندازه ای اهمیت دارد که موجب سلامت عقل، فکر صحیح و در نتیجه کار صحیح می شود.

گفتنی است، سخنرانان در ادامه این همایش به مرور جزییات مربوط به انواع رژیم های غذایی رایج در زندگی مردم و نیز بررسی آن بر اساس تعالیم دینی و آموزه های طب سنتی پرداختند./820/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات