۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۲۵۸۳۷
‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی خراسانی:

فاجعه منا باید در گنجینه تجارب امت اسلام حفظ شود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که باید از حادثه منا به‌ عنوان یک تجربه برای امت اسلامی استفاده کنیم، گفت: باید توجه داشت که امت بزرگ اسلامی از سراسر جهان در حج حضور پیدا می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی شامگاه امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای منا که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، حج را یک فرصت الهی برای امت اسلام توصیف کرد و اظهار داشت: امت اسلام توجه داشته باشند که حج متکی بر ابعاد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی از سوی خداوند متعال برای امت اسلام تعیین مشی شده است.

 عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که باید از حادثه منا به‌ عنوان یک تجربه برای امت اسلامی استفاده کنیم، عنوان داشت: باید توجه داشت که امت بزرگ اسلامی از سراسر جهان در حج حضور پیدا می‌کنند؛ بر این اساس تحکیم پایه‌های دین در حج ابراهیمی رقم می‌خورد، این در حالی است که امت اسلام باید در حج وحدت خود را به نمایش گذاشته تا جهانیان حقیقت این قدرت را مشاهده کنند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که امیدواریم از تجربه حادثه منا بهره‌برداری لازم صورت پذیرد، ابراز داشت: از دست‌اندرکاران مراسم و شخصیت‌های مختلف که در طول سال یاد و خاطره شهدای منا را یادآور می‌شوند، تقدیر می‌کنم، اما باید همه توجه داشته باشند که از عبرت فاجعه منا باید به‌گونه‌ای استفاده شود که دیگر دشمن به سرمایه‌ها و ناموس امت اسلامی دست‌درازی نکند.

‌حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی خراسانی با اشاره به این‌که در قرآن کریم از آثار و برکات حج به‌ عنوان منافع امت اسلام یاد شده است، اظهار داشت: باید توجه داشت که خداوند متعال فرمان حضور مؤمنان در سرزمین وحی را صادر کرده و در منابع دین برای احیاء این فریضه الهی فراخوان عمومی داده است؛ بر این اساس هر فردی که می‌تواند باید از راه‌های دور و نزدیک و سواره و پیاده خود را به سرزمین وحی حرم امن الهی در مکه و مسجدالحرام برساند.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه از منظر شرع مقدس اسلام هر فردی که توان مادی دارد باید در مراسم حج حضور پیدا کند، ابراز داشت: در حج 94 قریب به هشت هزار و 500 نفر از زائران خانه خدا که برای انجام مناسک حج در منا حضور یافته بودند با زبانی خشکیده و جگری سوخته به شهادت رسیدند، این در حالی بود که متولیان حج در قبال این حادثه بزرگ از اظهار همدردی با خانواده‌های آن‌ها هم دریغ کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه آل سعود با تکیه‌ بر ظرفیت حج به دنبال ایجاد اختلاف بین امت اسلام است، ابراز داشت: سیاست‌مداران حیله‌گر بدون اینکه خود دچار زیان و ضرری شوند ثروت و سرمایه‌های امت اسلامی را ضایع نموده و برادرکشی امت اسلامی را مشاهده می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر اینکه امت اسلامی باید از تفرقه پرهیز کند، گفت: افرادی که آتش جنگ را برافروخته‌اند هیچ هدفی جز تضعیف قدرت نظام اسلامی ندارند./837/۲۰۲/ح

ارسال نظرات