۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۵۲۵۸۱۲

آیت الله نجفی خواستار احیای نهضت حسینی شد

یکی از مراجع تقلید نجف بر ضرورت احیای نهضت حسینی و محافظت خطیبان از این نهضت در برابر اقدامات دشمنان تاکید کرد.
آیت الله بشیر نجفی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف در پیامی که از سوی حجت الاسلام شیخ علی نجفی در سی و سومین همایش مبلغان در نجف اشرف قرائت شد، خاطرنشان ساخت: انسان ها در شمارش و شکرگزاری نعمت‎های خداوند متعال که یکی از آن‎ها بعثت نبی اکرم (ص) است، عاجز هستند.

وی اسلام را امانتی در دستان امام حسین(ع) دانست و افزود: سید الشهدا (ع) درخت اسلام را با خون خود آبیاری کرد و اثبات ساخت که هیچ گاه حق در برابر باطل و ظلم سر تعظیم فرود نمی‎آورد.

این مرجع تقلید احیای نهضت حسینی با همه خصوصیات آن را یک وظیفه دانست و خاطرنشان کرد: مخلوط کردن آرمان های نهضت حسینی با عواطف انسان‎ها یکی از بهترین راه‎ها برای احیای این نهضت است.

وی ادامه داد: دشمنان تلاش بسیاری برای انحراف جوانان از مسیره امام حسین (ع) انجام می‎دهند اما خطیبان حسینی حامی و مسؤول حفظ نهضت سید الشهدا (ع) هستند.

حضرت آیت الله نجفی خواستار دوری و پاکسازی شعائر دینی از مسائل غیردینی شد و تاکید کرد که خطبیان باید مردم را به نماز اول وقت دعوت کنند و آنان را از حرام و یا اقداماتی که منجر به تبلیغ یک مرجع خاص می‎شود، بر حذر دارند.

وی خواستار اقرار به توحید و مبادی اسلامی قبل از فرا رسیدن مرگ شد و بیان داشت: خطیبان باید بدانند که مردم را باید با رفتار نیک جذب دین کنند و رفتار قبل از زبان باید باشد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: خطیبان باید با توجه به آداب و رسوم هر منطقه جوانان را به دین جذب و با خانواد شهدا و مجروحان دیدار کنند.

وی تاکید کر که شهدا سپر اسلام و امام حسین (ع) بودند بنابراین باید به وظایف خود در قبال آنان عمل کنیم./994/ب۹۰۲/د

ارسال نظرات