۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۲۴۷۵۲
صبح امروز در جامعه الزهرا؛

همایش دو روزه «مبلغان زینبی» آغاز به کار کرد

همایش دو روزه «مبلغان زینبی» از صبح امروز با حضور ۷۰۰ بانوی مبلغه در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) آغاز به کار کرد.
خواهران طلبه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش مبلغان«زینبی» با هدف اعزام مبلغ ویژه دهه اول ماه محرم از صبح امروز در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) با حضور 700 مبلغ خواهر به مدت دو روز آغاز به کار کرد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه تبلیغ مهم ترین روش برای ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی است، گفت: باید اهمیت تبلیغ برای مبلغان در مدارس علمیه تبیین شود؛ زیرا متأسفانه در حال حاضر امر تبلیغ از سوی طلاب در حوزه های علمیه مورد غفلت و کوتاهی واقع شده است.

وی افزود: مبلغان باید در امر تبلیغ تا جایی که می توانند مطالب خود را براساس منابع روایی و مستندات قرآن انتخاب کنند تا زمینه هدایت مردم را فراهم کرده و در ذهن مخاطبان منبر به ویژه نسل جوان ایجاد شبهه و بد بینی نکند.

مدیر جامعه الزهرا(س) با بیان اینکه ملبغ باید هنر سخنوری را فراگرفته باشد، تصریح کرد: در منبر تبلیغی اضافه بر محتوا، نحوه ارائه محتواهای دینی نیز بسیار مهم است و مبلغان در امر تبلیغ باید هنر سخنوری داشته باشند تا مخاطبان جذب معارف دین و اهل بیت(ع) شوند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی با تأکید بر اینکه همه مبلغان باید مهارت های تبلیغ را آموزش ببیند، گفت: برگزاری دوره های آموزشی مهارتی تربیت مبلغ باید به صورت عمومی، تخصصی و گرایشی در جامعه‌الزهرا‌(س) برنامه ریزی شود.

همچنین حجت الاسلام حسین تهرانی، معاون فرهنگی و تبلیغی جامعه الزهرا(س) در این مراسم با بیان اینکه تبلیغ ماحصل و نتیجه کار حوزه های علمیه است، گفت: باید تبلیغ به صورت هدفمند انجام شود و  بر این اساس باید یک شبکه نظامند تبلیغ در جامعه الزهرا(س) تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه امروز به مدد وسایل ارتباط جمعی امر تبلیغ آسان شده است، افزود: یک بانوی مبلغ در خانه و از طریق فضای مجازی می تواند به امر تبلیغ همت کرده و به شبهات مختلف پاسخگویی داشته باشد.

لازم به ذکر است، برگزاری کارگاه‌های«پرسش و پاسخ به شبهات اعتقادی»، «روش‌های نوین تبلیغ»، «روش بیان احکام»، «پاسخ به شبهات عاشورایی»، «روش شناخت و بیان حدیث» و «روش های جذاب ارائه محتوا به دانش آموزان» از بخش های مختلف این همایش دو روزه است.

یادآوری می شود که همایش دو روزه «مبلغان زینبی» پنجشنبه، ۲۳ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۹ و جمعه، ۲۴ شهریورماه از ساعت ۹ تا ۱۳ در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار می شود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات