۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۵۲۴۷۴۱
معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی:

امر به معروف راهکار مقابله با چالش های جامعه اسلامی است

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی یکی از روش های مقابله با چالش های جامعه اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: فرهنگ سازی درجهت امر به معروف و نهی به خوبی می تواند با آسیب های اجتماعی مقابله کند.
نشست جهاد فرهنگی در حوزه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر حوزه علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام محمود مرادی معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی ظهر  امروز در نشست جهاد فرهنگی در حوزه و ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر که با حضور اساتید حوزه علمیه و معاونان و کادر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر در اراک برگزار شد، آسیب شناسی اجتماعی را یکی از راه های مقابله با مشکلات و موضوعات امروز جامعه اسلامی دانست و افزود: آسیب شناسی و خرافه شناسی سبب هوشیاری جامعه اسلامی خواهد شد.

آسیب های فضای مجازی بر نسل جوان جامعه اسلامی

حجت الاسلام مرادی با بیان آسیب های فضای مجازی بر نسل جوان جامعه اسلامی، ابراز داشت: فضای مجازی در عین حال که ابزاری مناسب و کارآمد در راستای ترویج دین مبین اسلام و ارزش های انسانی است، می تواند بسیار آسیب زا نیز باشد، همانطور که امروزه شاهد استفاده های نادرست از این امکانات از سوی جوانان و نوجوان جامعه اسلامی هستیم.

وی افزود: امروز از فضای مجازی در راستای تخریب ولایت فقیه، ارزش های دین مبین اسلام، توهین به مقدسات، ائمه معصومین و پیامبر عظیم الشاأن اسلام استفاده می شود که اثرات جبران ناپذیری بر نسل جوان جامعه اسلامی دارد زیرا اینگونه مطالب به راحتی در اختیار جوانان و نوجوانان قرار می گیرد.

اثرات مخرب گناه بر زندگی نسل جوان

حجت الاسلام مرادی با بیان اثرات مخرب گناه بر زندگی نسل جوان ابراز داشت: نسل جوان در حال سقوط است، شرب خمر، مال حرام، کار حرام، نگاه حرام و روابط نامشروع سبب تاثیرات جبران ناپذیری بر جوانان و نوجوانان جامعه اسلامی می شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی اضافه کرد: جامعه، نظام، دولت، نیروی انتظامی، دانشگاه ها و حوزه ها همانند اجزای یک کارخانه باید با اتحاد در جهت فرهنگ سازی همکاری کنند.

حجت الاسلام مرادی یکی از روش های مقابله با چالش های جامعه اسلامی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: فرهنگ سازی درجهت امر به معروف و نهی به خوبی می تواند با آسیب های اجتماعی مقابله کند.

موانع ازدواج جوانان در جامعه اسلامی

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی افزود: امر به معروف و نهی از منکر محدود به مسأله حجاب نیست و باید در تمام زمینه های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی صورت پذیرد.

حجت الاسلام مرادی ابراز داشت: توجه به انتقادات و پیشنهادات و چالش هایی که از سمت عموم مردم جامعه اسلامی بیان می شود، سبب پیشرفت در امور فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جامعه اسلامی خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه با اشاره به موانع ازدواج جوانان که می تواند سبب ترویج بی بند و باری نیز می شود، ابراز داشت: تنوع طلبی، فساد و فحشا از اثرات جبران ناپذیر تاخیر در ازدواج است که سبب تباهی نسل جوان جامعه اسلامی می شود./842/پ202/ب1

ارسال نظرات