۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۲۴۷۳۴
امام جمعه برازجان:

برگزاری کنگره علامه بلادی سبب تحرک طلاب در امر پژوهش می شود

امام جمعه برازجان ایجاد تحرک و پویایی طلاب در امر پژوهش و تحقیق را از مزایای برگزاری کنگره علامه بلادی بوشهری ذکر کرد.
حجت السلام مصلح امام جمعه برازجان

حجت الاسلام حسن مصلح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره به پیش رو بودن سومین کنگره علمی پژوهشی علامه بلادی بوشهری(ره)، گفت: موضوع تمجید از علما و معرفی آنان کار بزرگی است که در استان بوشهر آغاز شده است.

امام جمعه برازجان با بیان اینکه استان بوشهر از شخصیت های مهمی برخوردار بوده است افزود: استان بوشهر دارای شخصیت های مهم علمی، معنوی و مبارزاتی بوده که همه این اینها می توانند برای جامعه الگو باشند.

وی علما را احیا کننده هویت دینی، انقلابی و تاریخی استان بوشهر عنوان کرد و ابراز داشت: برگزاری کنگره هایی همچون علامه بلادی بوشهری(ره) برای همه طلاب و روحانیان این پیام را دارد که همچنان باید در مسیر علما حرکت کرد و جامعه مشی معنوی و انقلابی داشته باشد.

حجت الاسلام مصلح ادامه داد: برگزاری کنگره علامی بلادی بوشهری (ره) از جهتی می تواند موجب حرکت در حوزه نیز باشد که حوزه از چنین شخصیت هایی برخوردار بوده و نسبت به تربیت چنین انسان های انقلابی، بصیر، حاضر در صحنه و تاثیرگذار اهتمام داشته باشد.

امام جمعه برازجان ایجاد تحرک و پویایی طلاب در امر پژوهش و تحقیق را از دیگر مزایای برگزاری این کنگره عنوان کرد و گفت: طلاب با شرکت در این کنگره با آثار شخصیت ها و نوشته های علما آشنا می شوند و هم ایجاد رقابتی بین طلاب است که سبب می شود با نظریات و دیدگاه های مختلف آشنایی پیدا کنند.

وی با تقدیر از آیت الله صفایی بوشهری و اعضای دبیرخانه کنگره علامه بلادی بوشهری(ره) و اهتمام آن در برگزاری این کنگره افزود: باید تلاش شود که این کنگره از لحاظ محتوایی سال به سال پر محتواتر و از غنای بیشتری برخوردار شود و در ضمن آن باید آثار طلاب نیز ارائه شود تا مردم با این آثار آشنا شوند./833/ت302/ب1

ارسال نظرات