۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۳
کد خبر: ۵۲۴۶۷۷
حجت الاسلام سرلک:

خاطره نگاری سبب رشد معنوی جامعه می شود

استاد حوزه و دانشگاه خاطره نگاری را عاملی در راستای رشد معنوی جامعه دانست و بر استفاده از ظرفیت های محیطی در تبلیغ دین تأکید کرد.
سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق که عصر چهارشنبه در سالن مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد به اهمیت خاطره نگاری اشاره کرد و گفت: وجوه مختلفی برای بحث خاطره نگاری و تبدیل آن به یک جریان دامنه دار وجود دارد.

وی افزود: یکی از این وجود توجه به بعد معنوی خاطره نگاری و تأثیر آن در جامعه مخاطب است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خاطره نویسی کار کشف را انجام می دهد و آدم برای خاطره نویسی باید شؤون نفس خود را بررسی و به مرور خود و کارکردهای خود بپردازد.

وی خاطره نگاری را از شؤون رشد معنوی دانست و خاطرنشان کرد: خاطره نگاری از شؤون مهم رشد معنوی است که از برکات معنوی آن می توان استفاده کرد و جامعه را به سمت معنویت هدایت کرد.

حجت الاسلام سرلک اضافه کرد: در واقع خاطره نگاری کشف جذاب ترین اتفاقی است که انسان تجربه می کند به ویژه آنگاه که قصد ستایش خود را نداشته باشد و در یک موقعیت خاص، هم در حرکت، هم محرک و هم در انگیزه ها واکاوی انجام می دهد.

وی ادامه داد: خاطره وقتی آفریده می شود که نگاه منفعل به حادثه ها نداشته  و به جنگ حادثه ها می رویم و از رویدادهای اطراف خود، آنگونه که می بینیم روایت می کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: یک مبلغ واقعی مبلغی است که شخصاً داعیه ای ندارد هرچند که ادعای حقانیت تبلیغ خود را دارد و با توجه به موضعی که جامعه نسبت به روحانیت دارد، اگر این موضع گیری ها درست اتفاق بیفتد، نگاه ها را درست می کند.

حجت الاسلام سرلک ابراز کرد: یکی از شیوه های تبلیغ در زمان اندک و حوصله کم، رابطه ای است که با میدان گفتگو می توان برقرار کرد و از این شیوه برای ارتباط گیری با جامعه بهره برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:  یک موضوع مهم در تبلیغ استفاده از فضای موجود و بضاعت محیط است و مبلغ باید تلاش کند که از ابزار موجود برای خلق و انتقال پیام استفاده کند./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات