۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۱
کد خبر: ۵۲۴۶۶۲
حجت الاسلام مرادی مطرح کرد؛

ضرورت استفاده از ظرفیت هنر برای تقریب مذاهب اسلامی

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی استفاده از ظرفیت هنر مانند شعر، داستان و خاطره را یکی از راه های تقریب بین مذاهب اسلامی دانست.
حسین مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین مرادی مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی در اختتامیه دومین جشنواره بین المللی خاطره و داستان اشراق که عصر امروز در سالن مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد با اشاره به فعالیت های بخش بین الملل این جشنواره عنوان کرد: ما سعی کردیم از ظرفیت موجود در جامعة المصطفی برای کمک به جریان داستان و خاطره نویسی طلاب استفاده کنیم.

وی افزود: این مرکز علمی، ظرفیتی بالایی نسبت به تربیت عالمان دینی دارد بگونه ای که بیش از 45 هزار نفر از 132 کشور فارغ التحصیل و 40 هزار نفر از 120 کشور،در حال تحصیل در این دانشگاه هستند و با احتساب خانواده های این افراد، تعداد مرتبطان با  جامعة المصطفی، جمعیت 300 هزار نفری را تشکیل می دهد.

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی تصریح کرد: زمانی فراخوان این جشنواره به دستمان رسید که طلاب ما در کشورهای خود بودند اما با وجود این محدودیت ها، از 27 ملیت 250 اثر مرتبط به دست ما رسید که برخی از این آثار به زبان مادری نوشته شده بود که پس از ترجمه و طی دو مرحله داوری، 50 اثر آن به بخش اصلی جشنواره راه یافت و 15 اثر مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: گستره جغرافیایی آثار ارسال شده تمامی جهان را شامل می شود بگونه ای از آفریقا، اروپا، آسیا و کشورهای همسایه و  دور آثار خوبی برای ما ارسال شد.

حجت الاسلام مرادی ادامه داد: در حال حاضر ما میزبان  220 شاعر از 52 ملیت در جمهوری اسلامی هستیم و این فرصتی  است تا با نگاه تقریب بین مذاهب در قالب هنر قدسی مانند شعر، داستان و خاطره به بیان مطالب پرداخته و این مطالب را در محیط مجازی ترجمه و بازنشر کنیم.

وی تأکید کرد: جامعة المصطفی در کنار آموزش و تربیت عالمان وارسته و طراز انقلاب، از اهل سنت که برادر  ما هستند پذیرایی می کند و آنها در جامعة المصطفی به سبک و سیاق خود تحصیل می کنند و در اربعین سال گذشته تعداد بسیار زیادی از اهل سنت با چشمان اشکبار در سوگواره عبرات شرکت کرده و حضور پر رنگی داشتند و در جشنواره اشراق هم شاهد همین حضور بودیم.

مدیرکل فرهنگی جامعة المصطفی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم آثار فاخر نوشته شده خروجی خوبی داشته باشد و بتوانیم در جشنوراه آینده از برگزیده آثار این جشنواره رونمایی کنیم./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات