۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۲۴۶۵۸
مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر:

مباهله سند حقانیت شیعه است

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید بر این که مباهله سند حقانیت شیعه است، گفت: مباهله بهترین دلیل و بهانه برای انسجام و اتحاد جهانی مسلمانان به شمار می‌رود.
ظریف منش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حسین ظریف منش مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر، عصر امروز در همایش تبیینی مباهله که با همکاری و مشارکت مرکز مدیریت حوزه‌ علمیه استان تهران، بنیاد بین المللی غدیر و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری این همایش ترویج و معرفی برکات واقعه مباهله در جهان اسلام است.

وی افزود: سال گذشته این حرکت با اجتماع محدود کلید خورد و امسال دومین همایش را در این آستان مقدس برگزار کردیم.

ظریف منش درباره اینکه دلیل اهمیت بزرگداشت این روز، گفت: واقعه مباهله در جهان اسلام به عنوان یک رویداد بزرگ به شمار می‌رود رویدادی که در روزگار خودش اثرگذار، واجد مفاهیم و ارزش‌های عظیم بوده است.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر با تاکید براینکه مباهله تنها به آن عصر و نسل اختصاص ندارد و نخواهد داشت، بیان کرد: مباهله سند حقانیت شیعه است با مباهله می‌توان بسیاری از گره‌ها را گشود و ابهامات را برطرف کرد. مباهله بهترین دلیل و بهانه برای انسجام و اتحاد جهانی مسلمانان به شمار می‌رود.

وی با تاکید براینکه همه مسلمانان بالاتفاق به صحت روز مباهله اتفاق نظر دارند و هیچ شک و شبهه‌ای به آن وارد نیست، گفت: روز مباهله پرچمی برافراشته در دستان جهان تشیع است.

ظریف منش با اشاره به اینکه ما امروز در مواجهه تاریخی با جهان استکبار در عرصه‌های نظامی، سیاسی و در حوزه اندیشه به سر می‌بریم، اظهار داشت: در عرصه نظامی به برکت خون پاک شهدا و رزمندگان حسینی ما سختی‌ها و دشواری‌ها را گذراندیم و دشمن را با همه قدرتی که داشتیم شکست دادیم.

مدیر عامل بنیاد بین المللی غدیر ادامه داد: ما در عرص اندیشه وظایف سنگینی در پیش داریم. امروز گروه تکفیری داعش مولود پژوهشگران و محققان غربی است مهمترین نقشی که روحانیت و اندیشمندان مسلمان می‌توانند ایفا کنند مقابله با اندیشه‌های اندیشمندان غربی است چرا که نقطه اتکای همه حرکتها اندیشمندان است.

وی در پایان با بیان اینکه مباهله قدرت نرم اسلام است، خاطر نشان کرد: اندیشه مسلمانان برمبنای وحی استوار است و این اندیشه قابل ارائه و قابل اتکا و پذیرش برای دنیا است براساس مباهله مسلمانان می‌توانند در جهان نقش تعیین کننده داشته باشند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات